Varning för Folksam

Efter att ha varit trött på måndagsmorgonen tog jag mig i kragen och kom i säng i tid, två dagar i rad, för en gångs skull. Därav kunde jag orka med heldagar. Är inte livet fantastiskt? Nej? Kanske lite ibland...

Vad händer med en legendar, ja jag gillar att ge mig själv naturliga smeknamn, som mig?
Kort resumé i form av milstolpar:
* Jag har blivit en person som jobbar och sliter som värsta sossen. Sosse kanske är ett hårt ord men det kan tolkas på många olika sätt.
* Jag siktar på att bli mindre feltränad och mer rättränad. Det går faktiskt över förväntan och smeknamn såsom "tjockis" har runnit ut i sanden. Kanske man kan få bli kallad för Legendaren nån gång eller iaf Berget.
* Jag saknar att kunna vara själv i en egen lägenhet. Visst är det roligt att sitta på gamla pojkrummet och tänka tillbaka på alla roliga minnen. Men att veta att man aldrig är själv är en jobbig känsla.

Nu var milstolparna inte roliga längre. Utan istället har jag andra tankar och funderingar som jag måste få utlopp för. Det första är att blogga, som jag just gör, tydligen kan bli något man tjänar pengar på. Det får en att verkligen inse att året är 2008 och inte 1994 när man inte ens ringde kompisar utan istället gick hem till dem. Ja, jag blir nog snart kallad gubbe med.
   Den andra saken som jag just nu funderar på är hur jag är så dum i huvudet att jag började en lek med min vän Nordahl, som för övrigt har hälseneinflamation och var en hjälte under semestern, som går ut på att man ska räkna bilnummer. Man börjar med att leta efter en bil med registreringsnummret xxx (som i random) 001, därefter ska man hitta xxx 002 osv. Jag som inte har körkort, inte en av dem, kan det väl vara ok även om jag som kille inte kan göra två saker samtidigt och blir på så sätt asocial av leken i min koncentration att leta bilar. Men att förare har tid med att kolla kan jag inte förstå. Jag hade krockat direkt (Kanske jag hade iaf men ändå).

Får väl antagligen förklara rubriken med. Ska försöka få ut pengar för mina duster med operationsbordet som jag haft och måste därför prata med otrevliga människor som hatar att prata med folk. Det går inte ihop sig men men... En annan som faktiskt är hederlig, sen en ålder av 5, borde ju faktiskt bli tilltallad på ett trevligt sätt.

Det här var just snyggt. Antagligen skriver jag väl inte många mer gånger här. Alla mina bloggförsök, som givetvis går ut på att bli kändis som blondinbella, brukar misslyckas eller rinna ut i sanden.

Sommarens mest oväntade fråga hittils när man besöker någon är: "Vart går din tomtgräns?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0