Sugmärken

Röda, blå, gröna ja sugmärken kan anta många olika färger. De kan ha olika former och storlek. Men varför gör man det? Hela gårdagen fanns detta i mitt huvud och jag försökte minnas tillbaka varför jag var en kille som faktiskt höll på med sugmärken. Var det för att "märka" ut att man var ägd eller ägde någon annan? Var det för att det skulle anses vara coolt? Eller var det bara en sån där grej man borde göra om man var ihop på högstadiet?
För mig handlade det nog mest om att det var spännande och lite av en tävling med flickvännen. Man jävlades med varandra samtidigt som viljan fanns där att låta den andre få in iaf ett märke. Det var en kostsam tävling för jag fick i den vevan börja köpa polotröjor. Detta var till en början effektivt men folk fattade till slut varför man bar en polo. Kommer ihåg att man fick pikar av de äldre men detta gjorde det nog bara ännu mer spännande.
Mina tankar går till dagens ungdomar och jag hoppas att de håller sig i skinnet. Det är inte snyggt med sugmärken så sluta upp.

Detta inlägg var inte meningen att verka djupt. Bara så ni vet.


Kommentarer
Postat av: X

Men Niclas, du klär ju i polotröja:)

2009-04-07 @ 21:17:52
Postat av: Niclas

Klart jag gör X.

2009-04-07 @ 22:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0