Hetsstädning

Kollade på fotboll idag vilket var trevligt. Liverpool åkte på däng så nu börjar jag känna att huldet närmar sig Manchester med stormsteg! StarkAlle hade köpt en ny mus som inte fungerade, han missade nästan hela första halvlek för att han skulle försöka fixa det. Han lyckades till slut även om musen var slö.

Sen skyndade jag mig hem i hast för att se till att få lite fint här innan kvällen. Jag blir lite smått missnöjd om det inte kommer någon som inte varit här innan så jag kan få imponera iaf en gång på någon. Nu sitter jag och dunkar hög musik och avnjuter en cider.

Jag tänkte dela med mig av mina tankar och idéer såhär fram på kvällskvisten. Har ni tänkt på att man kan dela på vissa namn på städer och antagligen få förklaringen? Stockholm blir stock-holm, Göteborg blir göte-borg. Det finns flera men jag har hakat upp mig på Kalmar och Hjo. Hjo har jag en axiom att det är en norrlänning som kom dit och sa i princip hjo här ska jag bygga en by. Men Kalmar? Jag ska forska i detta om nu inte någon annan kan berätta för mig.

Det blir Sivans ikväll troligtvis. Det tenderar att bli så på lördagar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0