Mio min Mio

Var uppe hos Allbäck och såg på film men inte vilken film som helst utan Mio min Mio! En gammal klassiker som var den första filmen jag någonsin grät till (ser ni hur jag öppnar upp mig och släpper in er i mitt liv?). Jag satt och funderade hela filmen på tre saker.
1. När började jag gråta i filmen?
2. En återkommande låt som kommer i filmen är fruktansvärt lik antingen en zeldalåt eller en låt i Peter Pan.
3. Svärdssmidarens röst kändes bekant.

Jag fick bara svar på en av mina frågor. Nämligen att Svärdssmidarens röst spelades av John Harrysson.

Imorgon blir jag ett år närmare 30. Det enda jag kan trösta mig med är att jag för första gången inte är sur för att Sophie Uddin fyller år en dag innan mig. Ett ljus har tänds att hon faktiskt kommer bli 30 före mig och det ger mig ett leende på läpparna och hon kommer få höra detta i många år framöver.

Kommentarer
Postat av: Sophie snart 30

hahaha så jävla kul. Satt självuppfylld och sökte på mitt eget namn på google och så dök detta upp.



Men så sant så sant, jag kommer bli 30 före dig. Har liksom aldrig tänkt tanken att man kan vända på steken på det viset. Men, jag kommer alltid att se det som äldst är bäst! Så du vet vad som gäller:)

2010-10-01 @ 12:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0