Prioriteringar

Jag gillar hur folk prioriterar saker här. Igår när vi skulle gå till Stallet genade vid över en isplätt, tror det ansågs som en bra idé. Alla gick med öl i handen som sig bör. Helt plötsligt halkar Anna och ramlar. Som om det vore det mest naturliga som finns ser hon till att ölen inte spills ur burken medans hon själv får värre fall. Som om inte detta vore nog så säger Hanneschh helt lugnt till Allbäck "du måste hålla min öl så jag kan hjälpa Anna upp". Lugnt innan Anna ska räddas ska det först ses till att ölen är i säkerhet. Det är vad jag kallar bra prioriteringar i livet.

Jag beskrev inte fallet så bra. Men Hanneschh kommentar till fallet är att om det varit han eller jag så hade vi dött. Anna kunde bara överleva pga sin storlek. Man kan alltså säga att det var ett dödligt fall. Men Anna överlevde det dödliga fallet utan att ens spilla en droppe öl.



Skåda Anna a.k.a Heff

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0