Utflykt

Jag tog ledigt från plugg idag. Jag återhämtar mig fortfarande efter förra kursen plus att jag är ganska duktig, enligt mig själv, i det ämnet jag läser nu. Fast Hanneschh har en poäng i att jag verkligen kan få spetskompetens om jag går in för det nu. Just Hanneschh är huvudämnet för dagen. Vi åt frukost ihop i skolan sen har vi köpt biljetter till Amår, suttit i skolan och sett allmänt fräna ut och sen varit på äventyr inne i city. Varför heter det utflykt? Man är ju egentligen inte på flykt om man är på utflykt? Även om det ibland känns som om man flyr campus.

Vi var på antikvariatet inne i Växjö. Det är något visst med böcker och speciellt äldre böcker. Vi gick runt i en labyrint av böcker och det var verkligen trevligt. Vi rekade bara så inga inköp. Rekade gjorde vi dock inte på Systembolaget där var det raka rör. Öl inhandlades som antagligen kommer slinka ner i mig i helgen.

Nu kommer snart min bror till Växjö för att äta middag med mig och överlämna en present. Det är inte ofta jag får träffa min bror så det ska bli roligt. Det börjar alltid med att vi säger du har gått upp i vikt ser jag och sen lite andra glirningar innan vi kommer till ro och är trevliga mot varandra. Lite av en bror till bror-relation när den är som bäst. Tyvärr kom inte Jullan med men henne får jag väl träffa någon annan gång helt enkelt.



Detta är min bror och Jullan och deras alter egon John och Yoko.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0