Victory

Som Johnny Drama hade skrikit: Victory!

När jag satt i väntsalen på sjukhuset var det en gubbe där. Han skulle gå någon annanstans och fick instruktioner av en sjuksköterska att gå höger och sen höger. Gubben säger: Ja just det där var jag förra gången med, nu kommer jag ihåg. Han går åt vänster och sjuksköterskan får springa efter och förklara att han skulle gå åt andra håller och sen gå höger igen. Gubben svarar: Ja just det, nu kommer jag ihåg. Han vänder om och går åt höger och tar sen vänster. Jag ser hur sjuksköterskan suckar ljudligt och får springa efter och berätta att det inte var höger utan vänster och att han skulle ta åt andra hållet. Gubben skiner upp och säger: Ja just det ja, nu kommer jag ihåg. Sen går han åt rätt håll. Sjuksköterskan går förbi mig och himlar med ögonen och jag ler tillbaka. Efter 5 minuter tittar jag upp och ser den förvirrade gubben går förbi och han ser så vilsen ut. Min undring är om han bara var snurrig eller om han vid över 70års ålder inte hade lärt sig höger och vänster?

Min utbildningsförening är ute i blåsväder. Skall uppmärksamma er mer imorgon när jag har mer fakta. Men det är med både på TVn, i pressen och på radion. All publicitet är bra publicitet.


Kommentarer
Postat av: sakkou

victory

2009-02-11 @ 15:57:31
Postat av: Gabbe

Victory har fått lite av en upphöjd status.

2009-02-12 @ 00:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0