Back in the game

Månader ha gått och fruktansvärda påtryckningar har inkommit till mig om att återuppta skrivandet av den här bloggen. Jag böjer mig för folket och upptar härmed min blogg.

Lite roligt att läsa vad jag skrev i förra inlägget och kunna återknyta det till idag. Eragonböckerna som jag läste då läste jag ut och läser just nu uppföljaren. Fortfarande är jag imponerad över den där pöjken. Även att han troligen har gått ifrån grundtanken att göra det till en trilogi. Bara han skriver klart serien är jag nöjd.

Under julen har jag tagit mig tid till att bli sjuk, när ska man annars vara sjuk som student? Firade julen på Öland hos min bror. Det var första gången och troligtvis en tradition som kommer fortgå i några år. Får väl hoppas att de bor kvar där. Huvudattraktionen förutom maten var Wii med den nya "plattan" som man kan åka snowboard med. Vi använde den dock till att se vår fysiska ålder vilket gav mycket skratt. Jag var väl något år äldre än jag borde vara men min far som inte rört sig på 10 år och skaffat en Obelixölmage och alltid gnäller över att röra sig och har mäktat med världen i 55 år visade sig ha en fysisk ålder på 38 år. Vet inte hur jag ska förklara detta...?

Medan alla festade till det i nyår jobbade en sann proletär som jag. Fick se fyverkerier så jag överlevde. Annars kan jag fullt ärligt säga att jag inte gillar nyårsaftonar så mycket. Här hemma i Högsby är det som alla andra helger, fullast vinner. Inte för att jag inte gillar den tävlingen´, jag är oftast en stark kandidat även på Campus. Men jag anser att det borde vara glamor över just denna tillställning. Rätta mig gärna om jag har fel?

Har även ramlat i en trappa och haft ont i tån sen dess. Benbrott eller spricka i den är mycket troligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0