Brädspel är underskattat

Sista dagen i Sams Town för den här gången. Sitter i min säng som dock inte är min säng utan mer en gästsäng i mitt föräldrarhem. Den är finurligt skapad så man kan dra ut en låda och göra den till två sängar om någon skulle önska. Jag har höjt upp nederdelen av madrassen med en ihoptjoffsad (Första gången jag skriver detta ordet) täcke för att det tydligen ska vara bra mot min sargade tå. Tycker något i min närhet var värt att beskrivas lite mer ingående och lotten föll på sängen.

Det har varit en mycket trevlig vistelse och jag har hunnit med att träffa många av mina vänner här hemma. Det är alltid trevligt. Får väl lov att erkänna att man växer ifrån Högsby och sättet men det är alltid nostalgi och trevligt att umgås här. Jag antar att det är jag som borde lida mest kanske?

Igår åkte jag, Gabbe och Nisse hem till min gamla tyskalärare tillika vän Heinz Günther Strömer a.k.a Bloggarn. Det var brädspel som var på tapeten tillsammans med diverse alkoholhaltiga drycker. Vi spelade ett Siedler/Settlers med expansion och det var kanske ett av det bästa parti som vi spelat. Kvällen fortsatte med småspel och det var mycket trevligt. Får se när det blir nästa gång.

Planer på att trappa ner festandet under första halvan av denna terminen. Vi får se hur det går. Har förövrigt massa planer men sparar dem till senare tillfälle.


Magnus och Karin njuter i Bangkok nu i kanske en underbar hetta. Jag ska tillbaka till Rainaway Town som antagligen har mer än 10 grader kallt. Kontraster är väl underbara?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0