Händighet

Jag har en dröm. Min dröm har jag haft länge och den kommer ofta upp i huvudet men jag kan inte nå den. Ungefär som när man sträcker sig efter TVdosan fast man når den inte så man får resa sig upp och hämta den. Precis så är det, förutom att jag inte kan resa mig upp och hämta den utan fortsätter att ligga och sprattla förgäves. Det jag talar om är att jag har en dröm att vara händig. Att jag en gång i framtiden ska kunna komma hem från jobbet till frugan och barnen, umgås och äta med dem för att sedan kunna säga till min fru: "Nähe, nu går jag ut och fortsätter att bygga på garaget." Att jag faktiskt ska kunna utföra ett arbete på egen hand och inte behöva anlita någon eller be någon om hjälp. Om jag skulle be någon om hjälp skulle det vara för den sociala biten och inte för jag inte skulle klara av det själv.
Detta skulle gå emot den gode Hanneschh principer då han anser att jag skulle ta någons jobb om jag skulle bygga mitt eget garage och på så sätt rubba hela systemet och göra arbetare arbetslösa. Men jag vill kunna känna att jag faktiskt har skapat det med mina bara händer och endast med hjälp av verktyg.
Men min dröm är en dröm och drömmar slår oftast inte in. Men jag lever på hoppet och ska jobba på att bli mer händig. Det bästa skulle dock vara att bara vakna upp en dag och vara händig.

Det är förvånandsvärt tyst på biblioteket idag. Vet inte vad det är med folk.

Sir Elton John till Allkår ryktas det om. Vilken skräll.


Kommentarer
Postat av: Hannes

Om Gud hade velat att du skulle bygga garage hade han inte skapat snickarna

2009-01-16 @ 14:24:53
Postat av: sakkou

jag håller med HanneSCH. Man tar faktiskt andras jobb genom att göra saker som inte är ens eget yrke..rubba aldrig systemet Fabbe!

2009-01-16 @ 15:08:24
Postat av: "Snickaren"

Du är välkommen till trollberget i sommar,så får du öva på att bygga garage eller leksuga.

2009-01-16 @ 22:01:09
Postat av: "Snickaren"

Du är välkommen till Trollberget i sommar. Där kommer det att byggas ett garage, efter det att jag har kommit hem till frugan,ätit och umgåts med barnen.

2009-01-16 @ 22:10:06
Postat av: Niclas

Jadu Tobbe, du är ju lite av idolen och kanske min räddning. Kan ju iaf titta lite och se hur man ska göra:)

2009-01-16 @ 22:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0