Klockan är 8 här är Berget

Ska välja en valbar kurs idag. Detta görs genom att skriva upp sig på en lapp i skolan. Det kommer vara slagsmål vid lappen för det finns inte platser till alla på alla kurser. Jag måste vara där och se när folk slåss och mysa lite. Men ack att folk skulle dit redan klockan 8, lappen kanske kommer upp klockan 16. Galet, men nu är jag uppe iaf.

Hemma i Högsby finns det en lärare som är över 2 meter lång, Staffan Hedin är hans namn. När jag var liten och hälsade på min bror i skolan så kom denna långa mannen fram till mig och lyfte helt sonika upp mig med raka armar. Detta gav mig antagligen men för livet. Ibland när jag var liten vågade jag inte gå och lägga mig i min säng på övervåningen för att jag var rädd att Staffan Hedin skulle knacka på mitt fönster. Tror detta väckte glädje åt resten av min familj även att de stöttade mig.
Jag hade inte samma problem igår när jag skulle sova men det var min sista tanke innan jag försvann in i drömmarnas land och jag somnade med ett leende på läpparna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0