Martin Timell till granne

Slut som artist ikväll efter en heldag i skolan och biblioteket. Dagen har varit givande och jag vet nu mycket mer om förvaltning än när denna dagen började. Kanske till och med kunskap som jag verkligen kommer ha nytta av i livet, vem vet? För er som läser bloggen och faktiskt vill lära er något kommer dagens kunskapstips här: "Förvaltningen är den organisation som har till huvuduppgift att bereda och implementera beslut som politikerna tar." Fortfarande intresserad?

Min granne som började borra igår runt midnatt hade fått sig en pik idag på ytterdörren ut från huset. En lapp med en arg text som det stod att någon hoppades att det var en engångsföreteelse och att människan skulle tänka på att det bor fler folk i huset osv. Precis just nu började någon använda en hammare som varje gång den träffar väggen låter som om huset ska kollapsa. T1an bjuder på det mesta de här dagarna. Kan bara hoppas att det är samma person så jag får läsa något nytt roligt imon på dörren ut.

Precis som Rydström har Tobinho så har jag numera min Hanneschh. Han har kvalitéer att bli lite av en frontfigur i den här bloggen. Beroende på vilken minut man är i så kan man både vara älskad och hatad.



Jag och Hanneschh som här dominerar som faddrar för nollorna. Det är oklart vilket tecken vi gör så om någon är bra på att tyda tecken berätta gärna.

Jag tycker att Linnéuniversitetet borde ha hetat Astrid Lindgrensuniversitetet. Då hade det kunnat finnas föreningar med namnen: Emil i Lönneberga, Bröderna Lejonhjärta, Rasmus på luffen. Ska föreningarna heta blomnamn nu eller?
Hanneschh sa att vi får vänta några år innan "Astridstämpeln" slår till ordentligt. Jag väntar...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, vilken klockren idé! Bergeskans och Hanneschh! Hoppas på målande och detaljerade beskrivningar av sportsöndagarna...

2009-01-14 @ 09:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0