Mina likheter med Jesus

Idag höll jag det nya tillskottet i familjen. Jag skulle vilja jämföra detta med hur det var när Jesus välsignade folk. Känslan att veta att efter tryggheten hon kände från mig skulle smittas av på henne är skön. Jag gav även bort mitt gamla Nintendo 64 till Jakob och efter att ha fått igång det förundrades jag över hur dålig grafiken är. Det är inte alls vad jag kommer ihåg men likväl är det nostalgi över det.

Idag tittade jag till Nisse Lull Cup. En inomhusfotbollscup som är uppkallad efter min farfar som hette Nils men kallades Nisse Lull (Detta pga att han tyckte det var roligt att åka tåg men kunde inte säga ordet roligt utan det blev "lulligt"). Hur eller hur ser cupen ut att må bra än och det är roligt att se. Jag fick tyvärr aldrig vinna denna cup utan en andraplats är det närmaste jag kom. Detta efter att vi hade varit i ledningen i finalen med 1-0 när det var 1 minut kvar. Minns att jag satte en frispark en bit i på planhalvan stenhårt i krysset samma turnering och gjorde en Cantonamålgest på den.

Sakkou var full igår och ringde mig klockan 5 på morgonen. Det är roligt för ungdommar att vara fulla en lördag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0