TV

Efter att ha kommit hem från föreläsningen klockan 18, som förövrigt var väldigt bra men dock mycket repetition, så har jag tillbringat min tid framför TVn. Detta kanske nu många tycker är vanligt men i ärligheternas namn så är detta ganska ovanligt för mig. Sporten brukar det ses på samt serier. Men ikväll så såg jag dels handbollsmatchen mellan Sverige och Spanien och sitter nu och tittar på Idrottsgalan.

Handbollen var roligt att se, det är trots allt en mycket bra sport att se på TVn. Jag har många handbollshistorier att dela med mig av från min aktiva karriär som handbollspelare men det får bli en annan dag. Istället måste jag väl nämna att jag är imponerad över det nya landslaget som har smugit fram. Ska bli intressant att följa dem.

Hanneschh har hållit sig mycket lugn nu i några dagar. Men idag när vi talade om demokrati och hur det har vuxit fram som ett av det finaste man kan vara så tänkte jag på Hanneschh. Demokrati har blivit för utnyttjat och jag skulle viljla inrätta Hanneschhkrati. Antingen det eller att vi skulle leva efter en förvaltningsmodell som skulle innebära att allt handlar om slumpen. Tänk vad härligt om man skulle få ett brev där det stod: "Du har blivit beviljad socialbidrag samt bostadsbidrag" utan att man ens sökt bidraget!

Fuck it, nu kör vi!

Kommentarer
Postat av: Ham

2009-01-19 @ 22:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0