Stridspilot och hängivenhet

Idag har jag fått lära mig en ny sak som jag gått och grämt mig över. Visste ni att stridspiloter inte får vara längre än 1,90 m lång? Detta visste inte jag, är väl ingen "stridspitt", men tycker jag borde ha hört talas om det. Många "tänk om" har infunnit sig men måste väl erkänna att jag förkastar dem jag kommit på. Om nu flygplanen måste byggas som de gör för att få ut maximalt går jag med på detta. Första tanken var hur befängt det var, men man ska inte alltid gå på första känslan.

Såg på Växjö Lakers idag. De spelade mycket bra och lyckades vinna över Ljungby. Fascinerande att se människor som lever för laget. De går hela dagarna på jobbet och bara väntar på att det ska bli matchdag. På med Lakerströjan och fort iväg till ishallen. Väl där går man runt och pratar med grabbarna och diskuterar hur matchen kommer gå, vilket man gjort alla dagar innan matchen med. Påminner om "klagomuren" hemma på Högsby IKs matcher. Tro inte att jag ser ner på människor som lever såhär. Det är bra att det finns saker som ger människor chans att känna mer mening.
Hanneschh berättade att han hört att det finns en gubbe i Jönköping som inte missat en enda hemmamatch med HV 71 sen, ja just det 1971. Hängivenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0