Natt i Ligurien - Björn Afzelius

Det har varit helg här i Växjö. Orkar dock inte gå igenom den ordentligt så en kort sammanfattning får säga att den var helt trots Sveriges torsk på Parken.

Jag ska ge er mina fem cent av vad jag tycker om svensk landslagsfotboll. För det första tycker jag det har varit starkt av Lagerbäck att ta oss till så många slutspel när vi faktiskt är ett ganska litet land.
Det som dock inte har genomsyrats av Lagerbäck är hur han låter landslaget spela. Om vi tittar på hur ungdomslandslagen spelar finner vi en helt annan filosofi som är mer modern medan Lagerbäck har en mer ålderlig filosofi. Skulle kunna gå in mer på djupet hur den moderna filosofin ser ut men ska inte trötta ut er. Men låt säga att jag är för att Jörgen Lennartsson ska få ta över det svenska landslaget.

Jag behöver en kostym till sittningen på lördag. Funderar på att gå som farsan Baloo men det är oklart hur jag ska få tag i den utstyrseln. Någon som har en sådan liggandes hemma?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stuart Baxter!

2009-10-12 @ 17:55:28
Postat av: Tage



Det är underbart att Du finns! Glad, skriver trevligt.. Jag blir vacker av att läsa på din finna blogg!



Tage från Lomma

2010-02-04 @ 09:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0