When the student becomes the master

Vit helg och jag känner mig som ung på nytt. Svininfluensan går på campus men jag tror och hoppas att jag är immun mot denna sjukdom.
Helgen tillbringades i Paradiset a.k.a Högsby. Det var släktkalas då min systerdotter Filippa fyllde år. Som gudfar och morbror kände jag plikten att ge henne det hon ville ha, nämligen en rosa prinsessklänning.

På kvällen kom Gabbe, som numera tituleras som den tredje sonen i familjen Bergeskans, och vi spelade alfapet. Jag har under min ungdom fått se mig krossad, gång efter annan, av min mor i detta spel. Nu har dock eleven gått om mästaren. Det smärtar antagligen min mor oerhört och ger mig ännu mer tillfredställelse.

Idag drog även VESPAsöndagarna igång igen. Jag kan inte med ord förklara hur mycket finter, klackar, dribblingar och skott i krysset som föds där. Vi krossade våra nollor som alltid och Palm sprang mest som alltid.

Fick idag även bilderna från semestern i somras. Det var välkommet och fruktansvärt fint. Ska ge er ett smakprov.



Smaka på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0