Medan Bomberna Faller - Björn Afzelius

Medan bomberna föll åt jag en väldigt god pizza några kvarter bort. Jyri försökte göra sig förstådd på italienska då det var en italiensk restaurang. Det var en imitation som antagligen skulle föra upp honom till "den fjärde bästa" enligt Brad Pitt. Det slutade iaf med att han inte fick in den salladen som han försökte beställa.

Situationen här i Bangkok börjar bli allt mer orolig. Nu är det faktiskt lite oroväckande nära känns det som. Även om demonstrationerna och de hemska händelserna hålls till de specifika platserna så börjar man undra hur detta kommer fortlöpa. Premiärministern har efter misslyckanden att fånga in ledarna för röd-skjortorna (en firades ner med rep från ett hotell, en annan klättrade upp i ett träd) så har han nu givit ansvaret till millitären här att se till att denna demonstration avtar. Millitären har börjat ladda sina farliga vapen med riktig ammunition nu.

Nu ska ni dock inte vara oroliga för mig då jag har samlat på mig smeknamnet Berget och står stadigt på jorden.




Min dygnsrytm är som vanligt helt förstörd. Denna gången skyller jag på the Office samt Champions Leauge. Det är dock inte konstigt då det enbart går att göra något under kvällarna/nätterna här numera. På dagarna är det bara för varmt. Uppemot 40 grader var dag och tro mig ni där hemma i aprilvädret att det är inte så kul som det låter med sol och värme.

Har hört att jag har fler läsare uppe i norrland och att en skulle vara en "städtant". Därför sänder jag ut en speciell hälsning till dessa!

Kommentarer
Postat av: Glenn

Ta det försiktigt käre Nicco!

2010-04-23 @ 14:52:25
Postat av: Kickan

Hej igen,

Äntligen ett livstecken från dig, förstår att du behövt vila. Att du står stadigt på jorden vet jag ju, så stadigt att vi inte ens kunde hitta skor till dig som liten. Det låter inte särskilt kul med allt som händer i Bangkok du borde istället få njuta av dina sista dagar i Thailand och slippa spana efter rödskjortor, men eftersom du är en klok pojke vet jag att du inte tar några risker. Nu ska jag snart ge mig iväg på den sista föreläsnings och

redovisningsdagen innan slutredovisningen av mitt arbete som jag skall lämna ungefär samtidigt som du kommer hem. Du kan väl sända en liten tanke till mig. När man är 60 år går inte inläsningen lika lätt som när man är 23. När detta är avklarat kommer jag gärna som städtant.

Ha det bra och du glöm inte vattnet det behövs säkert massor här är det inte lika stor åtgång av den varan vi har just kommit över nollsträcket.

Kramar Kickan

2010-04-24 @ 08:06:19
Postat av: Roger

Vilkens sida står du på då, som politikerstudent borde du välja sida och ge dig ut på barrikaderna, vad jag läst kan det vara klokt att välja regeringssidan men kanske inte lika spännande. Just nu kan vi faktiskt chatta med en Thailändare på aftonbladet.se vet inte vad det ska ge. Hoppas sista tiden blir bra om en lite spännande ni slapp ju iaf askan....

2010-04-26 @ 15:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0