Lät du henne komma närmre - Melissa Horn

Idag ska jag till Chinatown och fira in ett nytt åt i en annan tideräkning än vad jag är van vid. Rykten säger att det kommer bli galet och jag kan bara hoppas på att det stämmer. Jag har en bild i huvudet att drakar kommer springa runt på gatan och fyrverkerier, liknande dem som Gandalf har i Sagan om ringen, kommer pryda himmeln.

Idag har varit en produktiv dag då jag lärt Verena de viktigaste fraserna på svenska. Numera kan hon säga både "Niclas är bäst" samt "Jag avgudar Niclas".

OS stundar och vi kommer sitta nere i hotellets lobby där det finns en storbildsTV och följa spektaklet. Det stora ögonblicket kommer vara när Sverige möter Finland i hockey. Det kommer vara krig därnere då.


Koh Chang-bild. Baggern, Ruler of the seven seas, Commander

Igår besökte vi en vattenpark som även var ett tivoli. Det var skönt att komma bort från hotellet även om vattenparken inte var något revolutionerande. Kunde nästan jämställas med Hultsfreds vattenpalats.

* Jag vann skyttetävlingen på tivolit, antagligen efter träningen jag får efter varje årliga besök på Liseberg.
* Myggen börjar bli jobbiga nu. De är på något sätt bättre än svenska myggor. Jag kallar dem för ninjamyggor då de smyger sig på sitt byte. Inande existerar inte.
* Mina tre senaste snacksinköp har fått slängas då de inte var goda. Nu ska jag hålla mig till det som jag vet är gott.
* Min favoritmat här är konstigt nog omelett från ett matstånd i ett shoppingcenter. Jag ser det som en framtid i Sverige med. Att ha ett stånd med färska råvaror som folk får välja på att ha i sin omelett. Sen gör man omeletten på 1 minut. Serveras med ris och chilsås.

Kommentarer
Postat av: Gab

29

2010-02-13 @ 16:09:12
Postat av: Niclas

Gillar nedräkningen!

2010-02-13 @ 17:11:49
Postat av: Kickan

Niclas, Niclas när började man sälja vatten på burk i Thailand? det fanns inte när jag var där.

Här fortsätter vintern sin gilla gång även om vi har det lite varmare nu det är garanterat myggfritt.

OS-TV:n står på för fullt, just nu väntar herrarnas skiskytte hoppas på bättre resultat än det tjejerna fick till. Du kan ju tro att Kent mår gott. Vet inte om jag skrivit att Kent klarat sitt busskort så nu blir det buss till Thailand jag tror att han fixar ett lugnare tempo.

Byt nu ut burkvattnet till flaskvatten.

Kramar Kickan

2010-02-14 @ 19:03:01
Postat av: Kocken

Jag vill att du skall ta till dig detta, publicerat på FB. Platsen där alla till slut visar sitt rätta jag.



Citat Sara Fransson: " Jag avskyr valfrihet, för jag kan inte bestämma mig" och där har vi sossarnas mentalitet i ett nötskal. Kna inte jag, då ska ingen annan heller för ingen annan kan vara annorlunda eller bättre/sämre än mig.

2010-02-17 @ 11:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0