The Emperor - Marit Bergman

Idag fyller jag 24 år. När jag vaknade så kände jag hur mina resterande år kommer bli. Huvudvärk, ömhet i hela kroppen som efter en natt av något helt annat än sömn, tanken att nästa år så kommer jag få tillbaka efter alla års retande att man inte fyller 26 utan ett år närmare 30. Ja listan kan göras lång.

Vad händer i Bangkok? Det är protester överallt enligt tidningar (Jaså inte på fler ställen ändå?) men jag märker inte av något alls.
Jag har haft mina resterande mid-terms. Jag har inte bestämt mig än om jag ska skratta eller gråta. Kan ta min kurs "politics and government" som exempel. Vi hade fått material till tentan och jag har varit på alla föreläsningarna. Notera att denna kurs är det ämnet som har varit mitt liv de senaste 2½ åren. Jag kan det väldigt bra. Gick till tentan lite halvkrasslig för att få se att 50 % av tentan handlar om Thailändsk historia, något som läraren varken har föreläst om eller givit ut material om. Där satt man och skulle svara på frågor som när Thailand började bebos, vem som gav ett väldigt viktigt pressmeddelande 1976, vilken era var det när ...? Jag vet att jag klarade resterande 50 % men det var ändå med en viss smak av bitterhet jag lämnade universitetet.

Därefter har jag hunnit med att ligga sjuk i 3 dagar. Känns skönt att man kan visa tecken på att man är människa ibland. Det är helt klart annorlunda att vara sjuk i ett varmare land. Det tär på en lite extra. Men nu är sjukdomen över så sant som att det heter dulfinarie!

Inser nu att inlägget låter deprimerande när man läser det. Jag är allt annat än deprimerad. Mitt liv är kanon, jag njuter för fulla muggar och inandas kultur, äventyr och nya bekantskaper var dag!


Palmen var säkert 20 meter hög men kortet är taget från en dålig vinkel...

* Beger mig till Phuket den 27:e för lite "semester" för att sedan åka till norra Thailand på äventyr.
* Snart kommer mor och Gabbe hit, det ser jag fram emot.
* Whiskey och Björn Afzelius botar det mesta, om än att det ger biverkningar.
* Ska gå ner och se om några kort har inkommit till mig då det är min födelsedag!
* Min samling av smeknamn fortsätter. Snart ska jag nog upprätta ett digitalt museum så folk kan ta del av dem.

Kommentarer
Postat av: Julia

STORT GRATTIS på födelsedagen önskar Bengtstorpsborna. Om det inte dröjer alltför länge tills du kommer hem så är du välkommen att åka störtlopp i Bengtstorpsbacken, det är bara liften som saknas.... så mkt snö har vi!!!

2010-02-23 @ 19:16:46
Postat av: Kickan

Nu börjar jag om.

Grattis, Grattis hoppas du haft en fin födelsedag och hunnit ta igen lite sömn.

Det måste vara härligt med värme. När jag vaknade i morse visade termometern -35 grader har allvaliga tankar på att emigrera.

Hoppas du får fina dagar i Phuket det var inte mitt favoritställe däremot tyckte jag om Chang Mai.

Glöm inte att tanka vatten helst på flaska denna gång.

Kramar Kickan

2010-02-23 @ 19:26:41
Postat av: Nobby

Grattis önskar Nordahl med familj. Tycker du börjar bli tunn. Har dom inga mc donalds?

2010-02-23 @ 19:36:17
Postat av: Kocken

Grattis! Kommer du att ha en födelsedagskalas? hur många ska du bjuda?

2010-02-23 @ 21:03:58
Postat av: Gabbe

Ser att du sköter dig med bravur. Nu är det bara tre palmer till du ska hitta som ska tas med hem till paradiset. Sen kan vi börja bygga bron.



Gratts på dig. Tänk på att för varje år så blir du relativt sett äldre än mig :)

2010-02-24 @ 00:20:08
Postat av: Roger "Brorsan" Nissilä

Ja vilken hög palm man får väl gratulera både till möjligheten att lyckas bestiga ett så fantastiskt träd men även till dina 24 år, vad skulle dem vara utan dina storebröder......



Ta det lugnt Roger

2010-02-26 @ 10:26:08
Postat av: Josefine (Josse)

Hej!!!!



Ville bara sända en hälsning till dig!! Vi saknar dig.

Du ser ut att må bra i allafall....



Kramar till dig från oss alla

2010-03-01 @ 22:38:04
Postat av: Louise

Jag älskar att läsa dina inlägg med "Bullenrösten". Hoppas våra vägar möts snart

2010-03-03 @ 04:58:40
Postat av: Håkan

Såg fotot av dig i en palm, kändes väl sådär. Dina fötter ser lika gulliga ut som alltid. Ha det bra!

2010-03-03 @ 12:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0