Första skoldagen

Idag var första skoldagen för mig. Dagen då allvaret skulle börja här i Bangkok. Allvaret slutade efter 5 minuter, hoppet lämnade mig efter 20 minuter.
Det var jag och 7 thai-studenter i klassen Creative Reading. Började ana oråd när läraren repeterade vissa meningar i början. Thai-studenter är inte världsbäst på engelska om man säger så. Så i grova ordalag så handlade kursen om att förstå engelska på ett mer avancerat sätt. Läraren sa: "If you say that a man is big as a mountain, you really don't mean a real mountain." Alla thaistudenter kollade konstigt men efter andra gången fattade dem att det menades att en människa var stor.
Nu funderar jag på att hoppa av den klassen och ta en annan istället. Läraren sa dock att jag kunde studera indviduellt och inte behövde gå på föreläsningarna.

Annars så samlade jag alla utbytesstudenter idag på hotellets balkong för umgänge och öldrickande (Jag för traditionen vidare Magnus). Det var mycket trevligt och folk släppte loss en aning. Det kan bli ett riktigt fint gäng här nere.

Hoist the colours

* En tiggare tryckte en plastpåse med majskorn i handen på mig och slet sönder den. Hon krävde mig på 50 bath, hon fick 20. Imponerande move dock.
* Fick en thai-tjej att springa ett 400 meterslopp för att få tag på skjortor, bälte och slips idag på skolan.
* Det går inte att gå till universitetet utan att svettas sönder min skoluniform. Det tar 10 minuter att gå men det är verkligen omöjligt...
* Dubai har numera världens högsta byggnad, tror jag...

Kommentarer
Postat av: lisa

Bild på dig i skoluniform är ju ett måste!

2010-01-04 @ 22:06:11
Postat av: Kickan

Niclas, Niclas det var vatten jag menade inte öl. Om du dricker bra med vatten klarar du promenaden till skolan bättre. För övrigt hamnade visst Roger också på en för honom omöjlig kurs men fixade det, det gör du också om den är spännande. Kent fixade ínte sitt prov idag så jag får väl plugga vidare. Har glömt att säga att jag är stolt över din far och nyårshelgen. Glöm nu inte att dricka då menar jag vatten. Vore inte helt fel om jag fick din emailadress för hemligheter. Kram från oss i Jämtland.

2010-01-04 @ 22:54:58
Postat av: Hannes

De är bra på att lura en på pengar. Ett annat trix är att sätta på Fahrang (stavning) typ ett armband och säga att det inte går att ta av. Du kan ju alltid hota me turistpolisen, det funkar bra. Använde mig av det flera gånger.



Puss puss från landet söder om det stora laandet i väst

2010-01-05 @ 05:35:00
URL: http://hmmc.blogg.se/
Postat av: Josefine

O va kul att det blir reseblogg! Här ska följas!

Har ni skoluniform??! Jag vill också se bild!!

Här skrivs det tentor för fullt, en idag och en igår, idag gick det bra, i går gick det fruktansvärt dåligt! Nästa vecka blir det fler.

Är avundsjuk på dig där i värmen!

Kram från ett Bryssel i snöslask.

2010-01-05 @ 15:54:38
Postat av: Nullah

Hahahahahahahahaha

2010-01-05 @ 20:58:35
Postat av: Josefine (Josse)

Jag förstår verkligen thaisarna på kursen :)

Vill också se student uniformen på...



Hm förresten såg vi dig häromdagen, du körde runt och skottade snö på skolgården.. trodde du var i "utlandet" :)))



Kram på dig

2010-01-05 @ 22:05:30
Postat av: Karin

Aaah, denna underbara promenad mellan BT ocg BUIC!! Vänta till i mars/april då är man inte alls konstig om man tar en taxi till skolan!

2010-01-06 @ 12:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0