Heart of glass - Nouvelle Vague

Gårdagen var jag på plats på universitetet igen. Hade två klasser, den ena var ny och hette "man and environment". Jag hade ingen aning vad den skulle riktigt handla om men hoppades att den skulle ha lite med hur miljöproblemen ser ut i världen. Men ack vad fel jag hade. Det var en kurs som handlar om hur jorden fungerar. Det blir minst sagt en utmaning för en annan som gjorde allt för att slippa biologi, fysik och kemi under högstadietiden. Vi fick göra ett "prov" första föreläsningen också. Alla hade köpt kompendiet man skulle ha utom jag. Som tur var tog jag anteckningar under föreläsningen och kunde på så sätt antagligen få tillräckligt många rätt.

Senare var det thai-klass igen. Där jag var den första som fick beröm för mitt uttal. Kändes som en seger med världsliga mått när hon sa det. "Niclas, your pronunciation is almost perfect!". Sakkou vet vad jag ville skrika högt.

Just nu tvättar jag nere i tvätteriet. Jag tror jag förstör alla mina kläder. Fattade inget alls av tvättmaskinen och folk stod och log åt mig.

* Verkar som om Sverige är kallt. Är jag ledsen?
* Läraren i Man and environment har fruktansvärt dålig engelska.
* Har hittat ett gäng svenskar som studerar på universitetet

Hoppas folket i Dynggöla (kusinens namn på Högsby) har det bra.

Kommentarer
Postat av: Kickan

Hej,

Värst vad du verkar gotta dig temperaturen här hos oss för att göra dig ännu gladare kan jag meddela att vi just nu har 32 grader kallt garanterat myggfritt, som du förstår går vi inte ut frivilligt.

Kul att dina Thaistudier funkar det andra kommer nog. till skillnad från mig får du inte glömma vattnet. Väntar ivrigt på det utlovade kortet med dig i skoluniform Kramar så länge.

2010-01-07 @ 21:17:19
Postat av: Josefine (Josse)

Heeej!

Följer din blogg verkligen, kan se dig framför mig när du står framför tvättmaskinen :)

Fast Patrik kan ju inte ens med dom svenska knappt, så tvättmaskiner och män kanske inte hör ihop.



Men det är kallt i Sverige. Du verkar trivas och det är skönt.

Kul att läsa hur du har det. Ta hand om dig, det ska bli kul att höra dig prata "utländska" till sommaren



Kramar från

Josse, Patrik, Wilma, Louise, Ludvig och Tiffa



Ps.. Gunnar häsade Ds

2010-01-07 @ 23:32:26
Postat av: Håkan

Jojo lille Nicke lilltroll! Världen utanför Högsby är allt lite otäck och skrämmande. Tänk nu på att inte tjata hål i huvudet på de stackars Thailändarna, de är ett stillsamt folk men kan blixtra till om det blir för mycket tjat om Manchester U. Intressant att följa din blogg.

Varma kyssar från din kusin

2010-01-08 @ 08:23:33
URL: http:///bergeskans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0