Missing the light of the day - Air

Dagarna flyter på i vanlig ordning, om än lite snabbare, här i Bangkok. Vi har börjat bli mer "local" då vi äter vid gatustånd och beställer in mat som de lokala thaiarna äter. Det är helt fantastiskt måste jag erkänna. Känner mig som Kent gjorde i Turkiet med det mesta dock när du äter och äter även fast du svettas konstant och det bränner i munnen.

Fick tillbaka första thaiprovet och det såg positivt ut inför midterms. Tycker fortfarande att thaikursen är den enda som är värd att få kallas kurs här för tillfället. Det är en utmaning och det är lärdom i den. De andra kurserna är väldigt långtråkiga och lärarna har i många fall fel i vad de säger. Men jag ler mitt raraste leende och nickar som en idiot.

Till helgen åker de flesta till full moon party. Jag har bestämt mig för att vara en duktig människa och stannar hemma och dricker vatten istället.

Var i Lumpini Park häromdagen och såg reptiler, sköldpaddor och njöt av en grön natur mitt i centrala Bangkok.

Väldigt kul att läsa kommenterar som ni skriver. Framför allt var det roligt att Pelle skrev. Är väldigt glad att du mår bättre och du ska veta att jag pratar fotboll med folket här!

* Biblisk händelse på tennisplanen. Byt ut gräshoppor mot flygande myror. Miljoner flygande myror attackerade mig och Jyri när vi spelade tennis. Riktigt obehagligt.
* Väntar fortfarande på Guti...
* Varnade en österikare att jag var svensk när han ville dricka ikapp med mig. Det slutade med att någon fick leda stackaren därifrån.
* Hittat en italienare som jag ser på fotboll med på nätterna när det är bra matcher. Roliga diskussioner England kontra Italien.
*Verena har haft sin tredje besökare här nu. En mycket trevlig tjej vid namn Mai Anh. Hängt väldigt mycket med dem.

Kommentarer
Postat av: Sakkou

Italien vs England diskussionerna är vad som håller oss vid liv! Tror Guti mer och mer förvandlas till en Pippo (född i offsideläge). Ta hand om dig!

2010-01-26 @ 15:01:09
Postat av: Roger "storebrorsan" Nissilä

Mi song nam mai?



Det är ungefär vad jag kan på thai. Fan vad gött med lite värme i en av världens bästa städer förmodligen topp fem av de städer jag besökt. har inte upptäckt bloggen förrän nu men ska försöka följa dina äventyr så gott det går. Skulle kunna tipsa om en del saker men väljer att låta bli då det är bättre att du får hitta och uppleva dina egna saker och äventyr, kan dock inte riktigt hålla det utan tipsar iaf om Wat Prayoon. Om du känner för några tips så kan du höra av dig. Såg också att du varit i Lumphini Park vilket var stället för Cornelia i Bangkok riktigt trevligt med den oasen mitt i stan.



Se nu till att njuta av den goda maten och undvik de stora restaurangerna då de små avgashaken är de mysigaste.



MVH Brorsan med familj

2010-02-01 @ 15:51:13
Postat av: Kickan

Hej,

Ja nu har även storebror hittat in på din blogg, detta efter att mamma och svärmor städat ur lägenheten i stan. De har numera blivit Krokomsbor för en tid framöver, de skall ju bygga hus i höst och tänker sig att spara en del slantar vet inte om det är till hus eller resa.

Tycker att det var förståndigt av dig att avstå

nskenspartyt har hört att det inte är hälsosamt andra sidan var det ett tag sen du skrev det så du kan ju ångrat dig och åkt ändå, det har ju varit tyst från dig ett tag.

Plugga nu på och du glöm inte vattnet. Jättekramar



2010-02-01 @ 18:15:51
Postat av: Nobby "The hacker"

Tjenare! Tänk att jag hittade hit. Du verkar ha det gott därborta. Bara njut och plugga flitigt. Maria hälsar, hon tyckte det var lustigt att jag kunde ditt lösenord till bloggen hihi vi är grymma på sånt här. Milla mår bra. Fortsätt med din underbara blogg. Hörs

2010-02-01 @ 19:57:48
Postat av: Niclas

Tycker det är kul att fler hittar hit. Ska försöka uppdatera bloggen så ofta jag kan. Tänka sig att både min förlorade storebror samt en hacker hittat hit nu.

2010-02-03 @ 13:11:33
Postat av: Nullah

Du kan ju inte skippa full moon! det är ju bland det sunkigaste man kan va med om i hela sitt liv!!

2010-02-08 @ 11:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0