Shoreline - Anna Ternheim

Andra dagen i skolan är nu avklarad. Har redan insett och förklarat min kärlek till universitets kantina. Finns massvis med mat att välja på och den är både riktigt god och riktigt billig. Perfekt för en student.
Första klassen skulle börja kl 14. Jag och Bill (En amerikansk utbytesstudent) var i god tid och väntade. Runt 14 trillade lite thaifolk in. Efter en kvart kollade någon sin mail och såg att klassen blivit inställd. När man för en gångs skull är sugen på att plugga och vara på föreläsning så blir den inställd...

Jag hade dock thai-klass lite senare. Det var en upplevelse och jag kommer satsa hårt på den. Den verkar helt ok och det är inspirerande att ha chansen att lära sig ett nytt språk på plats. Nu kan jag lätta artighetsfraser och andra nödvändigheter för att klara mig här. Kan inte låta bli att tänka tillbaka på tyskan under högstadiet med Heinz som lärare. Tror jag fick en bra inställning till språk och jag får väl tacka honom för det när jag kommer tillbaka.

Annars har kvällen bestått i umgänge på lobbyns balkong med Verena (En tyska som studerar i Österrike) och Yuri (En finsk student). Det var mycket trevligt.

Jag förstår många människors önskan att se mig i studentuniform. Ni kommer inte bli besvikna när bilden väl kommer. Den som väntar på något gott...

* Det går inte att streama varken På Spåret eller Paradise Hotel här
* Stolarna i klassrumen sitter fast i borden. De är inte gjorda för Berget.
* Nullah är snart på ingång till sydostasien
* Seven Eleven-tjejen och jag har så smått blivit kompisar.
* Kul att se att bloggar börja ploppa upp runtomkring som förtäljer utlandsstudier

Kommentarer
Postat av: Kickan

Hej igen,

Nåt hände blev utloggad du vet jag och datorn. Förstår att du druckit vatten eftersom du inte komenterat värmen idag. Kul att din andra skoldag var till belåtenhet du får göra som Roger och Mickan 10 ord om dagen. Själv pluggar jag vidare på min yrkeskompetens jag tror att jag iklädd förklädnad gör nästa. Ha det bra och du glöm inte vattnet även om ölen är god. Kramar

2010-01-05 @ 21:15:35
Postat av: Örs

Måste säga att jag avundas dig lite. :)

2010-01-06 @ 14:12:13
Postat av: Kickan

Eftesom du inte gjorrt nåt inlägg idag kan jag tala om att här är det minus 37 grader sug på den karamellen vem har det bäst? Du glöm inte vattnet här behöver vi bara långkalsonger. Jättekramar

2010-01-06 @ 22:20:57
Postat av: H-G Strömer

Jag känner mig smickrad. Fortsätt att lära dig språk.

H-G Strömer

2010-02-17 @ 13:27:20
Postat av: H-G Strömer

Jag känner mig smickrad. Fortsätt att lära dig språk.

H-G Strömer

2010-02-17 @ 13:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0