Förebild

Idag trotsade jag regnet. Har släktingar på besök hemma i Högsby. Så jag och Kent, som för övrigt alltid varit lite av en förebild för mig, gick ut och tog en långpromenad. Tydligen var sträckan jag brukar gå inte alls en mil utan istället 7,5 km. Lite av en besvikelse för mig. Men jag jobbar vidare efter det och har fortfarande siktet inställt på en comeback till fotbollen till nästa år. Något lag måste ju behöva en spelinteligent grovjobbare med begränsad kondition?
   Förstår nu att folk redan är chockade av läsandet redan här. Frågor som "Har verkligen Niclas en förebild?" och "Niclas som är så stark, kan han verkligen ha andra förebilder?" Men ja mina vänner och ovänner. Han har det!

Åska här inatt. Jag brukar aldrig vakna men det var riktigt jävla höga smällar så sömnen blev spoilerad. Kan bli illa då jag antagligen ska försöka upprepa bedriften från förra sommaren och vara fullast på Strand. Rykten säger att Carolina Gynning och Elin Lanto ska dit. De är ju iaf B, kanske C, kändisar trots allt. Dock blir det väl inte samma uppsättning av vänner där då jag har alldeles för många "svikare" i min umgängeskrets. Men Mr Kosovo checkade tydligen in på Öland redan i torsdags och har väntat på denna dagen, han kan man alltid lita på.

Kan bara inte låta bli att kommentera äcklet som är i tidningarna angående våldtäkten och mordet på en 10-årig flicka. Jag är en av dem som inte brukar beröras och tänka större såsom hur detta är något "vanligt" i länder i Afrika och andra delar av världen. Men att läsa vad han säger och tycker gör att man blir mörkrädd. Ibland kan man ju tycka att rättvisesystemet borde vara "öga för öga, tand för tand".

Ska försöka begränsa min bloggar så de inte blir uppsatser. Vet själv hur jävla tråkigt det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0