Byta nationalsång

Mycket har hänt och jag är lat, väldigt lat. Sparar årshögtiden tills jag får in lite bilder till datorn så jag kan visa upp hur jävla snygga vi faktiskt var. Bäst av alla var helt klart Margareta Strömstedt som var outstanding i sitt tal under middagen. Men mer om detta i ett senare inlägg. Jag hade hur eller hur en mycket trevlig kväll.

Jag har även hunnit med att få en rundvandring i Teleborgs slott. Som jag har väntat. Varje gång jag är på väg in till campusområdet ser jag på detta slottet och tänker "En dag, då jävlar bor jag i ett slott som detta". Får tacka Sääna för rundturen. Hon jobbar på detta sagoslott, vissa har det bra. Det var precis så slottsaktigt jag kunde ha hoppats på. Mycket var i original och väldigt vackert.

Annars har jag kommit på att vi borde byta nationalsång. Nu tror de flesta att jag sällar mig till de andra som vill ha "Jag trivs bäst i öppna landskap" men där går ni bet. Jag anser att vi borde ha Mikael Wiehes underbara "Det här är ditt land". Jag vet att han inte gjort låten utan att W. Guthrie skrev den med titeln "This is your land".

Mr Sakkou a.k.a StylebyMatsmats junior sitter här nu och vi har ätit kycklingskebab. Livet är bra bra ibland.

Kommentarer
Postat av: han som aldrig sover

har hört om era middagar och dom besannas visst

2009-02-09 @ 20:30:51
Postat av: Niclas

Men men Boston. Du kanske också kunde ha varit med och ätit kycklingkebab idag men Sakkou snackade något om att du somnade och missade bussen?

2009-02-09 @ 23:02:01
URL: http://bergeskans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0