Hasse

Ett väldigt roligt minne poppade upp i huvudet som jag ska delge för er. Satt och tänkte hur man kan lura lärare och hur man kan vara framme och fjäska osv. Men då kommer jag på hur en kille gjorde en väldigt rolig grej på gympan i 8an.
Vi skulle ha ett test där man skulle jogga runt runt i x antal minuter. Betygskalan var IG-G-VG-MVG. Då var man väldigt tränad och andra andningen fanns där så jag hade inga problem. Det roliga var hur Hans Karlsson, en mycket rolig och stor person som även pratar som en anka, gjorde. Hasse lunkade i gåtakt när man egentligen skulle jogga, visst att Hasse är väldigt stor men man såg verkligen hur det där inte kunde vara jobbigt. Läraren, Anna Boman, röt till så fort någon drog av på takten. Anna trodde att Hasse inte kunde jogga fortare. Hasse klarar Ggränsen och kör vidare mot VGgränsen. Väl där anser Hasse att det räcker med ett VG. Så när Anna skriker "Då har ni klarat VGgränsen" börjar Hasse helt enkelt jogga mot omklädningsrummet. Det är nu jag har bilden i huvudet när Anna ser detta och Hasse springer med ett leende på läpparna. Hur tänkte Anna i detta läge, det har jag undrat väldigt länge? Hasse var för övrigt handbollsmålvakt ett tag och var med under många äventyr där med, men det är en annan historia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0