Ett snöigt Växjö

Ja det snöar massor, jag sitter på biblioteket och studerar förvaltning. Hade gärna kastat mig i snön och lekt som det barn man egentligen är. Men sen kommer jag på hur jag inte längre kan kasta av mig den snöiga och blöta overallen och kasta av mig skorna precis efter kvisten och fortsätta att ta av mig allt från vantar till undertröja och bara lägga. Vet ni varför? Jo för nu har jag ingen mor eller far som plockar upp efter mig längre. Då försvinner lite av tjusningen.

Jag fick besök av Jehovas vittnen igår. Lite komiskt då jag under lunchen diskuterade med Hannes och Kocken om att jag inte fått besök från dem någon gång alls här på campus. Men visst kommer dem då. De smög sig fram och med stapplande ton började förklara för mig att vattnet på jorden börjar ta slut och om jag visste att vi skulle få nytt vatten i Växjö. Visst visste jag detta och förklarade glatt detta för dem. Han som pratade (den andra stod i bakgrunden och bara var) sken upp och stämningen lättade. Han frågade om han fick ge mig en broschyr om detta och givetvis fick han det. Dock så smög han in ett ex av Vakttornet (Jehovas tidsskrift) bakom lite snyggt. Jag tycker dock det kan vara lite roligt att diskutera med dem och lät dem hållas och sade till slut när de skulle gå att de gärna fick komma tillbaka någon mer gång. Han var då i ett tillstånd som bara kan beskrivas som Nirvana. Kanske skulle han bli en av de 144 000 människor som skulle få leva i paradiset med Jesus. Det kan han tro så kommer han må bättre. Jag hoppas att han kommer få brinna lite i skärselden och sedan inse att han inte var bra nog.

Nu har jag en tant mittemot mig som har packat upp en picknickkorg här på biblioteket. Kaffetermos, saftflaska, bravokex, två godispåsar, bananer samt kanelbullar. Vad faan ska hon göra så för? Fattar hon inte att det är studenter här som också skulle vilja ha och försöker plugga?
Sånna som hon förstör.

Kommentarer
Postat av: Gabbe

Eller var det en stubbe i afrika

2009-01-11 @ 12:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0