Godisorgie

Idag har det varit novischmässa här på universitetet. Vilket går ut på att föreningar bokar bord och visar upp sig för studenter att de finns och vad dem kan erbjuda. Alla bjuder på godis eller kondomer känns det som. Eftersom jag inte längre köper godis själv blir detta ett utmärkt tillfälle för mig att ha en godisorgie. Glider fram lite snyggt till ett bord och ser intresserad ut och ställer några uppenbara frågor, varpå de som står där blir så glada att de kan svara på att de ger mig godis. BOOM godis till mig. Jag hjälpte studentkåren vid deras bord ett tag och där fick folk skriva på en lapp om de var beredda att vara medlemmar i studentkåren även om det inte var obligatoriskt. Ska bli intressant att se det sammanställda resultatet.

Förövrigt är jag lite smått irriterad över att en lärare tydligen rättade upp mitt betyg till VG utan att säga till mig. Dagens I-landsproblem kan tyckas men om jag vetat om att jag kunde få VG i terminsbetyg innan förvaltningskursen hade jag lagt ner bra mycket mer energi. Nu klagar jag inte då min målsättning sällan är att få VG men kändes snöpligt.

Biblioteket känns kallt såhär års. Spontanutgång ikväll? Sakkou ska sova på soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0