Helg?

Jag blir lite avundssjuk på människor som har helg. Visst att alla studenter kan ha lite ledigt i veckor och kunna gå ut vardagar och helger och supa skallen av sig om så önskas. Men när man kan det hela tiden så förlorar helgen sin charm. Man längtar inte till fredagen som de flesta vanliga Svenssons gör.

Hur eller hur är jag inte sugen på något alls denna fredagskväll utan ska upp och vara en duktig student imorgon.
En av mina bästa vänner hemma i Högsby har en egenskap att kunna vara själv, stirra in i en vägg och tänka ut skämt som han sedan skrattar åt. Jag tycker denna egenskap är fantastisk och jag måste erkänna att jag är smått avundssjuk.

Jag har städat halva min lägenhet, och då menar jag verkligen städat ordentligt. Precis som med skoköpen så höjer nog några på ögonbrynen, men jo detta stämmer det med. Det finns gränser även för mig, förutom med spriten.

Kommentarer
Postat av: Rasmus

Tjacksson har alltid helg. Förutom då han jobbar, vilket är på helgen. Man kan säga att han lever som en motpol för oss andra.





2009-01-10 @ 11:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0