Robert Dahl

Det blev ingen fight vid uppskrivningen till de valbara kurserna idag. Istället blev jag grundlurad av Fia. Mötte henne på vägen dit och hon sa att det var totalt kaos där och att det bara fanns platser kvar på en kurs. Boomer tänkte jag och vandrade vidare. Väl där såg jag till min förtjusning att det fanns platser kvar överallt, good joke Fia.
Så nu valde jag den valbara kursen om EU, det är ju trots allt mitt "specialämne". Rykten säger att man ska göra det man är bäst på för att producera maximalt.

Sen satt jag i biblioteket hela dagen med Josse och har läst Robert Dahls bok Demokratin och dess antagonister vilket är en intressant bok men ack så segt det går. Word of the day är axiom som jag ska börja använda nu. Det står för att en grundsats som kan accepteras utan bevis, hur bra är inte det?

Jag är en riddare i vit rustning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0