Söndag...

Efter mitt inlägg inatt mindre nykter så får jag stå mitt kast idag. Mår inte så vidare värst dåligt och värdigheten finns kvar i kroppen men söndagen kunde ju ha varit annorlunda. Hade sett fram emot en söndag som inte skulle bjuda på mer än en soffa och en pizza från Palermo. Istället vaknade jag upp i min lägenhet som såg ut som tredje världskriget samt luktade som en kloak och fick en släng av städsug. Eftersom det suget är så ovanligt för mig måste jag alltid ta tillvara på det när det väl dyker upp, hemskt men sant. Dagen har erbjudit diskning, inplock i garderob, tvättning i 4 timmar, dammsugning och pizzaätande.
Nere hos Palo da Pimps residens har det städats med, mer Sofia som har städat och Per tittat på men likväl städ. Jag har nu förstått varför man ska ha flickvän, det är ju alltid roligare att städa två (snygg räddning).
Men jag måste hålla med om att det känns underbart när allt är klart. Man mår bättre på något sätt!


Igår var det reunion med Sivans. Det var mycket trevligt och efter en månads frånvaro kändes det skönt att vara tillbaka i rampljuset. Med bländande dansmoves och vacker stämma intog jag platsen. Hanneschh och Allbäck var fulla och drack drinkar mest hela kvällen så jag såg dem ej så mycket. Gotland var ganska nykter och berättade viktiga saker som jag glömt idag. Rebecca och Anna var som siamesiska tvillingar. Emma och Palm gick hem tidigt.

Jag är riktigt nöjd över vad som hände i kön. Jag började sjunga lite Kalmar FFlåtar och höja stämningen. Då petar en tjej mig på axeln och jag vänder mig hastigt om och trodde jag skulle få någon dryg kommentar att jag skulle hålla käften, men icke. Tjejen säger helt sonika att jag borde sjunga om världens bästa lag Halmstad bollklubb. Jag grips inte av panik utan snabbt slänger jag ur mig "Jag vet vart du kommer ifrån!". Hon spärrar upp ögonen och får en illmarigt blick och säger "Säg då". Nu börjar paniken tyvärr komma då jag märker att många märker vad som håller på att hända, jag håller på att förlora min värdighet och bli förödmjukad precis som den gången jag slog vad med min tyskalärare att jag kunde hitta ord som inte han visste vad det hette på tyska. Hur ska jag klara mig ur det här? Djupt andetag intas och jag börjar tänka på hennes dialekt. Plötsligt vräker jag ur mig "Smålandsstenar, du är från Smålandsstenar!" var på tjejen blir likblek och får uppspärrade ögon och stammar fram "Ja det är jag, hur visste du det?". Istället för att vara ärlig och erkänna att det var en chansning ger jag henne ett leende och vänder mig om nöjd och belåten och fortsätter att sjunga.

Hanneschh gör inte armhävningar genom att pressa upp sig, han pressar ner jorden istället.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hmm.. Inte siamesiska tvillingar utan ett förälskat lesbiskt par.

Du borde vara attraktiv på marknaden nu. Detta blogginlägget blev ju lite av kontaktannons. Man som städar, tvättar och diskar samt gillar utekvällar men dricker inte så pass mycket som hans kompisar utan dansar i stället:-)

Hmm medans du väntar på flickvännen som du städar/tvättar/diskar med kan jag hjäkpa dig ibland.

2009-01-18 @ 18:03:31
Postat av: Gabbe

Faan vilket skådespel av tjejen.. Hon ägde sönder dig.

2009-01-18 @ 18:50:32
Postat av: Anonym

Hahaha, ditt bästa inlägg hittills Bergeskans!:) Sista meningen visar på en känsla för humor och gjorde lite min dag..Fortsätt sjung Kalmar FF låtar i kön!

2009-01-18 @ 20:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0