Vuxenoäng

Idag efter att ha vaknat upp lite bakis bar det av till universitetet där jag lyssnade på saker jag redan kunde. Valsystem hit och folkomröstningar dit. Jag härdade ut trots diverse motgångar. Fick reda på fler som hade fått samma problem med ett upprättat betyg de inte visste om, detta gjorde att jag inte kände mig ensam längre.

Det bar senare in till stan eller city som känns mer rätt för mig att kalla det. Stan är ju Oskarshamn. Väl där blev det kostymjakt för min del. Eftersom jag ska ska bidra med att vara gäst på Växjö universitets högtid så måste jag hitta passande kläder. Inget är dock gott nog för mig. Det slutade till slut med en kostym vilken nästan gjorde mig förälskad i mig själv när jag tittade in i spegeln. Snäll man som syr upp armarna åt mig med. Detta måste jag säga är vuxenpoäng när man köper en kostym. Min mor borde vara stolt över mig, får ringa och kolla imorgon.
Sen var det Hanneschh tid inne i stan. Han skulle egentligen klippa sig men detta verkade vara ett större bekymmer än att välja låda i bingolotto. Hanneschh blev sur för att vi vägrade sitta och vara moraliskt stöd under hans klippning varpå han tyckte att vi var de sämsta kompisarna som fanns just då. Det blev ingen klippning utan istället en tid tills imon.
Albäck och jag fick vara med om den värsta "trappan" någonsin idag. En "trappa" är när Hannesch och Palo börjar prata om saker som sedan spårar ur mer och mer. Till slut blev dte för mycket för mig så jag fick gå bort. För att rädda mina läsare från att få mardrömmar resten av livet så förtäljer jag inte om innehållet i denna "trappan".

Sedan blev det promenad och fik på Tufvan med Sääna (Engelska talspråk för Sanna). Detta var mycket trevligt och jag fick lära mig hur man ska rangordna 15 saker om man måste hoppa i en livbåt då den stora båten sjunker i Stilla havet. Visste ni då att det viktigaste enligt "facit" skall vara en rakspegel som kommer före saker som reservmat, 25 l vattendunk, chokladask, hajharpun, sprit mfl saker. Detta så man kan göra solkatter mot förbiåkande skepp. Jag tror jag hade tagit spriten och njutit av tiden medans jag hade väntat på att driva iland på någon söderhavsö.

Campingsemester!?

Kommentarer
Postat av: litch

campingsemester!

2009-01-30 @ 10:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0