Fullt ös

Dagen har varit mycket bra. Först stod jag och försökte övertala folk att man faktiskt bör vara med studentkåren även om man inte behöver. Många viktiga bitar som försvinner om studentkåren försvinner. Vi får se om JAG har gjort någon skillnad när kårobligatoriet försvinner. Om många går med och studentkåren överlever kommer jag klappa mig själv på axeln och tycka att jag är en jävligt duktig människa. Om nu studentkåren skulle falla ihop och inte överleva tänker jag stå där, peka fingret åt studenterna, tycka att det var deras fel och undra hur de kunde vara så dumma och inkompetenta. Samtidigt kommer jag klappar mig på axeln och tycker att jag gjort allt som stod i min makt.

Varit på två föreläsningar idag. Den första med Eva Hamilton, VD för SVT och SR, där folk var lite irriterade över TVlicensen men även att Oldsberg inte längre är programledare för På spåret. Hon var väldigt duktig och hade vettiga tankar och råd till min framtida chefsposition. Den andra föreläsningen höll Måns Möller i. Han gav inte många råd förutom att man ska vara positiv och framåt samt våga ta chansen för att lyckas. Men han höll låda och gjorde bra komik över det hela. Sammanfattningsvis är både jag och Hanneschh mycket nöjda över dagen. Hanneschh är även väldigt glad för att SM-slutspelet i hockeyn drar igång. Jag är väl måttligt road men det är roligt att kolla lite hockey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0