Tillbakablick

Sitter i min ensamhet och tänker tillbaka. Jag stannar kvar vid ett minne som jag har av en fotbollsturnering. Det var Barometern cup och jag var 11 eller 12 år gammal. Vi hade gjort en mycket bra turnering och tagit oss till finalen där Smedby stod för motståndet. Detta Smedby var mycket bra och hade 3-4 spelare som var med i det framtida Smålandslaget. En var Fredrik Petersson som kom till pojklandslaget och spelat några matcher för Kalmar FF. Vi fick stryk med 2-1, de var bättre än oss. Men det som jag minns är hur en kille efter slutsignalen hoppar ner från läktaren och kommer mot mig. Jag är just då väldigt ledsen och hatar att förlora, om än mer förr än nu. Han kommer fram till mig och klappar mig på axeln och säger: Tjejen däruppe tycker du är skitsöt och att du kämpat bra! Jag tittar upp och en snygg tjej ,runt 18 år gammal, sitter där och vinkar till mig. Jag får inte fram något leende men jag kommer ihåg att det värmde i kroppen. Jag vet inte om det var för att hon tyckte jag var skitsöt eller om det var för att jag kämpat bra. Jag gratulerade Smedby till segern och sedan var den turneringen slut. Men frågan är vad som gjorde mest intryck?

Kommentarer
Postat av: Joel

vem var tjejen?

2009-03-02 @ 10:27:15
Postat av: Niclas

Oklart Joel.

2009-03-02 @ 12:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0