Fågelfors

Damer och herrer, dvärgar och jättar, smarta och idioter här är jag. Har varit frånvarande från all teknologi som finns i helgen. Jag har befunnit mig i Fågelfors av alla ställen på jorden. Fågelfors är beläget någonstans mellan världens ände och ingenstans. Nu undrar kanske alla om jag åkte dit för att söka mening med livet eller för att utforska Sveriges sämsta omklädningsrum (läs Rydström)? Men så illa däran är jag inte. Jag har varit smålandsinstruktör i fotboll åt pojkar 14 år gamla. Det har varit mycket intressant och framför allt kul. Jag gör något jag tycker är roligt och får pengar för det. Underbart. Kanske har jag skådat någon framtida landslagsspelare?
Det är givetvis andra ledare där med, alla från Högsby eller Oskarshamnsbygden. Detta hörde jag igårkväll från en ledare innan vi skulle sova efter att jag hört en fruktansvärt ljudlig fjärt: "Näheni, dä skette jao no så dä köm i bralla."
Här fick jag köra en av mina berömda hostattacker för att inte dö av skratt för att sedan bära med mig detta in till sömnen och drömmen.

Jag har även genom att studera 14åringar nära insett att jag numera inte är någon ungdom längre. Det nya för ungdomar nu är att säga saker man inte menar och vara taskig för att sedan säga ...not och efter det är sagt så ska det tydligen vara utraderat.
"Du luktar ju som bajs....not" ett typexempel.

Idag hade syskonbarnen kalas för att deras gosedjur fyllde år. Det bjöds på tårta och ståhej. Det enda jag kan tänka på är varför jag inte var lika smart när jag var ung? Ett smidigt och enkelt sätt att få tårta. När man är liten ska man hitta på de mest konstiga saker att fira.



Såhär brukar det se ut när jag instruerar. Jag låter dem jag tränar erkänna sig besegrade av mästaren, alltså jag, genom att de får krypa runt mig och låta som grisar. Detta gör jag dock inte med smågrabbar utan bara med lite äldre damer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0