"Oj"

Idag hände det något roligt. Hanneschh som är en levande wikipedia frågade mig lite om Högsby. Vi snurrade in på Pressbyrån som jag sa hade funnits där hela mitt liv. Hanneschh trodde inte på mig och var övertygad om att Seven Eleven var bra mycket äldre än Pressbyrån som inte funnits sålänge. Hanneschh fick ta hjälp av sig själv, alltså wikipedia. Han sitter tyst och läser och efter nån minut hör vi hur han förvånat säger "oj". Det visade sig att Pressbyrån hade funnits sen 1899. Mycket tungt konstaterade han sitt fel, även om att han försökte skylla lite på att det faktiskt inte döptes till Pressbyrån förens 1909.

Nu ska inte detta ta bort Hanneschh vetande som ändå måste anses vara mycket stort.

Kommentarer
Postat av: Hannes

Även solen har fläckar

2009-05-30 @ 13:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0