Vinbrännboll

Det har gått 5 dagar sen sist. Bloggen har kommit i skymundan för andra roliga och mindre roliga saker. Mindre roligt är att jag har fått ta tag i mitt uppsatsskrivande vilket går sådär. Trösten är dock att Hanneschh ligger efter mig, precis som jag är hans tröst för att det inte går så bra för mig. Men jag ångar på och ger inte upp riktigt än.

Nu tillbaka till de roliga sakerna. I onsdags var det dags för den årliga vinbrännbollen. Detta är en stor turnering med mycket prestige i sig. Vi skrapade ihop några tappra själar från VESPA och trodde att vi skulle åka ut tidigt och inrikta oss på att tömma vinförrådet som fanns. Men vem hade kunnat ana att vi efter denna turnering hade skapat ett manus som skulle kunna bli en uppföljare till Disneys briljanta film Miracle?
Det hela började klockan kvart i 10 denna onsdag. Vi står nere vid Amfium (arenan) och börjar få ringa runt till folk för att få ihop lag. Klockan 10 spelar vi första matchen mot Västkusten. Västkusten kom till semifinal förra året och ställde upp med ett väldigt starkt lag detta året med. Det börjar darrigt men vår bärnnare "SkäggMarkus" gör ett bra jobb och fångar in många bollar snyggt. Personligen är jag trögstartad och jobbar mer med vinet än brännbollen och missade mina 6 första slag. Detta var lite pinsamt då jag jobbade igång laget med skrik och klapp och tänkte att jag skulle visa vägen. Men vår förste slagman "Teddan" gör en mycket bra match och räddar oss med 3 homeruns. Även "Biffen" gjorde ett bra jobb med att fjäska till sig lite poäng från domaren med massage.

Matchen efter var mot förra årets segarare, Skånes nation, som hade chansen att ta hem vandringspriset detta året. Vi spelar nervöst och inte alls bra. Det ser verkligen ut som himmeln, dvs mörkt ut. 5 minuter kvar av matchen kommer dock avgörandet. Först får vi in 3 homeruns på 5 pers för att sedan avsluta matchen med 2 homeruns till. Detta var verkligen något stort. Många andra lag kommer fram och är imponerade över vår insats. Skåne är bra förlorare och erkänner att vi var det bättre laget.
Efter detta går det som på räls och vi spöar skiten ur VIS två lag utan några svårigheter.

Här börjar dock motgångarna. Vi har satsat hårt på vindrickandet och kan bara ställa upp med 12 -1 personer i semin. "LillErik" står på planen och gör inte mycket mer. Halvvägs in i semin får han springa iväg och spy. Vi möter PAX som inte har druckit många droppar vin utan satsat stenhårt på att ta hem vinbrännbollen. De hade kommit 2:a förra året och ville bevisa att de kunde vinna. Vi har problem att täcka upp ytorna som utelag och förlorar på detta. Det är dock inga dystra miner utan vi gör vågen till vår publik och jag försöker trösta de som inte mår så bra. Vi avslutar med ett lagfoto och ser sen PAX vinna finalen. Alla lagen var dock imponerade över vår insats både i spelväg och dryckesväg.
För att citera Hanneschh: "Ett av mina större idrottsögonblick". Detta kanske ger er lite mer perspektiv.

Kvällen sen är en dimma då VESPA får en egen drink uppkallad efter sig. Den består av hälften strårom och hälften absint. Efter några sådana sen så försvann min kväll, hela torsdagen och även halva fredagen.

Nu är det Allkår.



Miracle 2 har även den en framsida.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror VESPA (delvis) kan tacka Studentkåren för sin framgång. Utan vårt kaffe och våra kakor hade det kanske inte gått så bra? ;)

2009-05-24 @ 21:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0