I gotta feeling - Black eyed peas

Sen i söndags har det infunnit sig ett magiskt och strålande sken i min lägenhet. Vart jag än går i den så bländas jag av det här skenet. Nu skulle man kunna tro att det är Jesus som flyttat in i min lägenhet och sprider detta sken men så är icke fallet. Nej för min lägenhet är städad, grundligt. Om det kom in utomstående hade de antagligen trott att jag har flickvän, så jävla rent är det här.
Jag har väl lite att tacka mina föräldrar för en stor hjälpande hand. Men sätter man barn till världen så kommer också plikten att se till att ungen lever rent.
Det finns två speciella saker i lägenheten nu som är värda att nämnas.
1. Jag har införskaffat mig tre barn. Två vita och en lite mörklila. De fullkomligt strålar när de blickar ut genom mitt fönster. Den längst till vänster heter Jolie, mitten är Jennifer och den längst till höger Krüger. Det är mina orkidéer som jag pratar om.
2. När städningen nådde sin topp kom de fram. Historien är formad av dem. Trots att det var 5 år sen sist glänser de i kapp med lägenheten. Jag talar om de legendariska skorna Kelme som var mitt märke och skor under 3 år. Vita som snö och tempelriddarlika var de mitt vassa vapen i både närkamper och skottlägen. Dessa skor lades på hyllan efter matchen på Eyravallen. Nu hänger de i taket här hemma.

Igår ropade alla röster på Öster men inte kunde de vinna för det. Öster började spela boll när det var 20 minuter kvar då de redan låg under med 1-0 vilket inte räckte för att vända. Det var dock härligt att vara där med Sakkou och Ricky "korridor". Det var även kul att se Fredrik Petersson spela. Var väldigt längesen och han ska ha cred för sin insats. Bäst i Öster.

Jag vet inte om det är för att lägenheten är städad eller om det är för att jag blivit frisk men jag går runt med ett leende på läpparna hela tiden. Känner mig som en superhjälte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0