Guldregn - Lorentz & M. Sakarias

Mycket har hänt den senaste tiden. Först hade jag besök från Paradiset i två veckor vilket var mycket trevligt. Allt från resor till öar, elefantridning till utekväll på Khao san Road. Jag är mycket nöjd med besöket och hoppas att Mange Vansinnig och "den levande kompassen" njöt tillvaron här.



Under den här fiskmassagen höll nog hela Bangkok andan. Det gav skrik från Gabbe och skrattsalvor från mig och mor min.

Efter det att de lämnat landet, i rättan tid skall tilläggas, begav jag mig till Singapore. Jag var nog den största sopan de sett då det inte finns så många sopor där. Jag hälsade på min diplomatvän Nullah och gjorde stan ett par gånger. Det är ett mycket intressant land, eller enligt många där är det inget land utan en ö...

Väl tillbaka i Bangkok så har nu i princip ett mindre inbördekrig utbrutit. Röd-skjortorna med Thaksins pengar i ryggen kräver att den nuvarande regeringen avgår och att det ska bli nyval. Detta har hållit på ett bra tag men nu har det blivit våldsamt då folk dör eller skadas. Många flyr staden och här sitter jag. Berget tar ställning och kämpar mot problemen och jobbar för demokratin som råder här (enligt min lärare i politik).

Hör ni inte av mig på länge så har jag antagligen blivit tagen som gisslan. Mor du får nog spara pengar om du vill lösa ut mig för jag tror de värderar mig högt.

Kommentarer
Postat av: Kickan

Ja du Niclas jag förstår om du var tvungen att fly fältet och vila upp dig efter smålandsbesöket, som var mycket uppskattat av de båda resenärerna. Visst är Singapoor en häftig stad och du ska veta att där får man betalt om man tar hand om sina gamla föräldrar alldeles förlite enligt Roger men ändå. Det här med oroligheterna i Bangkok låter inget vidare vi följer utvecklingen via nyheterna, var bara försiktig.

Här hemma har vi börjat ana våren såg tussilago här om dagen större krav än så har jag inte. Till sista april bär det av till Paris med Pelle och Lena där möter vi nog våren.

Var nu rädd om dig och glöm inte vattnet.

Kramar Kickan

2010-04-11 @ 18:51:18
Postat av: Hannes

Är det illa i bkk nu eller?

Kul att bloggen lever igen, du borde blogga oftare. Btw så lever vår blogg igen.

Puss

2010-04-13 @ 01:05:27
Postat av: gabbe

Håller helt med hannes, blogga mer! Skulle göra att bilden försvinner fortare

2010-04-13 @ 16:26:16
Postat av: Roger

Livstecken, trodde kanske att dem redan tagit dig och skickat dig till någon mysig håla i norr. Men dina problem verkar mer sköna du har iaf värme här är det bara aska snart har vi nog inget SAS och får åter förlita oss på häst och vagn för att ta oss runt. Europa står still medeltiden återvänder och Thailnad ses snart som en framtids utopi för oss stackare.



Sköt om dig Storebror Roger

2010-04-19 @ 15:48:44
Postat av: Nullah

Umgås med en diplomat, tjoho det bästa som finns!

2010-04-20 @ 15:38:27
Postat av: Hannes

Nu får du ta och skriva lite oftare, hur ska vi annars veta vad som händer i ditt liv? Skärpning! //Två arga mexare

2010-04-22 @ 05:24:34
Postat av: Rebecca

Uppdatera så att jag vet att du inte var och shoppade inne i Bangkok igår.

Hoppas allt är bra.

2010-04-22 @ 18:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0