God morgon - Ken Ring

I torsdags tog jag mitt pick och pack och drog på en 7 timmars resa innan jag hamnade i en bungalow på ön Koh Chang. Just boendet i en bungalow var helt fantastiskt. Det är om något livsnjuteri på hög nivå.
Majoriteten av folket var ute efter vita sandstränder, jag var ute efter äventyr och äventyr jag fick.

Jag och Verena bestämde oss på fredagen för att göra en utflykt som innebar trekking (En hård och lång vandring). Vi hittade en guide som tog med oss rätt ut i djungeln och uppför ett berg. Känslan när man vandrat och slitit i 1½ timme och äntligen kommer upp till toppen och får se utsikten är helt obeskrivlig.



Såhär såg jag ut. Svettades mer än någonsin. Berget bestiger Berget.

Jyri hittade lite skandinaviska personer som vi avrundade kvällen med på stranden med buckests och skönsång från hela norden.

Dagen efter fick en långsam start med en strandpromenad och palmklättrande. Sedan bestämde vi oss för att ta tag i dagen genom att åka till ett vattenfall. Chansen att få stryka något på min "Things to do in life-list" var kittlande och jag var drivande i frågan. Efter en liten vandring in i nationalparken kom vi fram till vattenfallet och det var som om jag hade väntat på det i hela mitt liv.
Givetvis badade jag i vattenfallet och numera har jag en sak mindre att kryssa av i livet. Jag måste dock villigt erkänna att det tyvärr inte fanns någon hemlig gång bakom vattenfallet till något okänt land.



Här har ni "Ruler of the seven seas" som jag numera har som nickname här. Och till alla er som tror att jag valt det själv kan jag bara säga; nej det har jag inte! Dock låter det som ett namn som jag skulle kunna ge mig själv.

Vill inte bli långrandig här så avrundar det hela med att skriva att det var en underbar resa och rundar av med lite roliga milstolpar.

* Taxin efter färjan på ön var dyr då han tog överpris. Somliga straffar Gud med detsamma då motorn gick sönder precis när vi anlände.
* Eldshower på stranden av män och pojkar och de var otroliga.
* Guiden var imponerad och ledsen över att jag och Verena inte ville vila så mycket under trekkingen. "Let's rest... or not".
* Sista tigern på Koh Chang dog för 40 år sedan av ett fiskenät.
* Ryssar är ett konstigt folk
* En finne lurade en svensk och fick honom att spy av en bucket då han inte blandade ut den. Killen spyr och sen säger han "This is not my drink!" innan han fortsätter att spy. Det blev en kylig stämning efter det. Dock så kvällen efter träffar vi denne man igen på stranden. Återigen så spyr han och får fram "This time it was my fault, I forgot the soda!" innan han spyr igen.

Uscha, det blev ett långt inlägg. Hoppas ni orkade ta er igenom det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Undrar bara var är badbyxorna?!Det var inte dem du fick...

2010-02-08 @ 13:11:41
Postat av: Kickan

Det såg härligt ut på ert äventyr, om än lite jobbigt i värmen. Har själv provat att duscha i ett vattenfall vid Kwaifloden det var en upplevelse, du måste besöka den och se hellfirepassagen där så många gick åt vid järnvägsbygget, du kan ta med mamma dit.

Idag har Kent kört upp och klarat busskortet så här är glädjen stor tycker att det ska bli skönt att slippa plugga all teknik.

Ha det nu bra och du glöm inte vattnet du behöver säkert en extra skvätt efter den händelserika helgen.

Kramar Kickan

2010-02-08 @ 17:21:22
Postat av: gabbe

33

2010-02-08 @ 22:29:30
Postat av: Litchi

Niclas, vilket härligt inlägg! Jag garvade särskilt åt kräks-historian där på slutet. Fortsätt må väl i värmen! Kramar från Lund och mig.

2010-02-09 @ 20:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0