Long Beach - Gus Black

Ibland när jag sitter på min balkong och läser tittar jag upp. Jag ser ut över en stad och inser att jag är iväg på ett äventyr där jag inte har full kontroll. Då brukar jag le lite fånigt och klappa mig på magen och njuta några minuter. Sen fortsätter jag läsa med det fåniga leendet fastklistrat.

Igår var jag iväg på poolparty. Alex the french guy bjöd oss till sitt hotell som skulle ha många stjärnor i Sverige. Det kändes helt klart lite konstigt när man festar och badar i en pool som är omringad av fönster från bebodda lägenheter. Vet inte hur många gånger som personalen kom för att säga att vi fick dämpa oss.
Kvällen blev lyckad och jag träffade den skönaste taxichauförren än sålänge i Bangkok. Jag lyckades kommunicera på thai och jag var både förbluffad samt nöjd. Vi bytte nummer när vi kom hem så nu tycker jag att jag har skaffat mig en personlig taxichaufför.




Imorgon är det dags för skola igen där jag ska lära mig om metaforer samt ironi. Case closed.

* När Bill pissade på Emres toalett hoppade en salamander ner bredvid honom vilket utbröt kaos. Bill skrek, Emre ringde receptionen i ilska och jag... jo jag gapskrattade.
* Vi beställde McDonaldsmat klockan 6 på morgonen som de körde med utkörning till hotellet. Utkörningen som jag blev förbluffad över i Växjö har nu nått nya dimensioner här.
* "Per Morberg" är konstant full
* Tanja kunde inte förstå hur tyskar inte kunde veta vem Günther var som sjunger "Tiny winy stringbikini" tills jag fick säga att han var svensk...
* Jag är dålig på att svara på mail. Ska sätta mig en kväll och svara på alla.

Kommentarer
Postat av: Kocken

Du har en privat taxichaför och han har skaffat sig en egen bitch. Klart taxichafören var nöjd, du har säkert, i din fylla, sagt något sexuellt olämpligt för en heterosexuell kille. Vilket han har uppfattat som positivt och därav varit mer än villig att byta nummer med dig. Oavsett kultur eller sexuelläggning är orsakerna för att byta nummer med relativt okända människor relativt begränsade. Chanserna att han gav dig sitt nummer och önskade lär knappast ha varit för att han ville lira wow med dig...

2010-01-10 @ 21:40:03
Postat av: Kocken

Men du, jag gillar dig grabben. Trots din naivitet till Thailands gay-kultur...

2010-01-10 @ 21:42:14
Postat av: Niclas

Som jag har väntat på "spydigheternas mästare"!

Du vet ju att jag alltid ser bortom folks brister till glimten av det goda. Jag är ju trots allt vän med dig:) Jag gjorde ju förhoppningsvis kvällen bättre för den stackars homosexuella taxichauffören...



Hoppas du har det fint Gustav.

2010-01-11 @ 06:24:21
URL: http://bergeskans.blogg.se/
Postat av: Bosse

Buckets och McDelievery kan ju va det bästa som asien har

2010-01-11 @ 17:51:47
Postat av: Kocken

Har du väntat så länge Niclas? =)

Kul att höra att jag är saknad av dig med. Tänkte att jag var tvungen att lämna ett "visitkort" i din blogg. Eftersom jag hörde från Josefine att du väntade på ett inlägg från mig.



Det vore dödsskönt att komma ner å hälsa på, hittade två t/r biljetter med thai-air för endast 69.990kr i epril

2010-01-11 @ 20:19:53
Postat av: Kocken

Har du väntat så länge Niclas? =)

Kul att höra att jag är saknad av dig med. Tänkte att jag var tvungen att lämna ett "visitkort" i din blogg. Eftersom jag hörde från Josefine att du väntade på ett inlägg från mig.



Det vore dödsskönt att komma ner å hälsa på, hittade två t/r biljetter med thai-air för endast 69.990kr i april

2010-01-11 @ 20:20:12
Postat av: Kocken

Jag har roliga nyheter till dig min vän, du är ju lite av en bakfantast, i förrgår fick jag ta emot en sats surdeg från Gunde(Fredrik i ÖG) som jag nu vårdar. Jag har börjat förkovra mig i olika bak-bloggar och receptbanker för att bygga upp en kunskapsbank att hämta inspiration ifrån, jag måste nyttja min fina surdegskultur som jag fått av Gunde. Alldeles nyss lade jag torkade aprikoser och tranbär i blöt i äppeljuice, tanken är att det skall bli ett halvgrovt fruktbröd till på onsdag morgon. Första tanken var att sätta en deg till i morgon bitti, men jag insåg att jag då skulle få hålla på för sent i kväll med knådning och för jäsning innan jag hiva in degen i kylen över natten, så jag lade ner den iden.



Hur går bakandet för dig nu under Thailandsvistelsen?

2010-01-11 @ 21:56:46
Postat av: Sanna

Du är en sann livsnjutare som ser det lilla i det stora. Beundransvärt! Jag gillar hur du tänker på många punkter där. Må fortsatt gott i värmen och njut för fulla halsar.

2010-01-11 @ 22:24:17
Postat av: Josefine (Josse)

Impad till max.. du klarar då allting vart du än kommer. Inget är omöjligt för dig.

Skönt att du mår bra!



Alltid lika kul att läsa din blogg. Får jag tillbringa kvällarna med barnen nu, när Patrik har börjat "Skälla " igen om du förstår vad jag menar :))

Ta hand om dig !

Kramar

2010-01-12 @ 23:32:43
Postat av: Nullah

Nullah du är så filosofisk! Tag det lugnt med thaiorna, du vet vad vi har sagt. Sen ska du komma hit också, ok?

2010-01-15 @ 08:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0