Streets of Philadelphia - Bruce Springsteen

Efter en hektisk helg i Pattaya har jag nu tagit mig tillbaka till lugnet(?) i Bangkok. Resan till Pattaya var väldigt rolig även om stället var väldigt speciellt och annorlunda. Det bestod av pubar, gogo bars, discon, matställen, ladyboys, prostutierade, gamla vita män och ett gäng utbytesstudenter. Nu kan ni ju försöka föreställa er stället jag var på. Blir nog aldrig en återförening mellan mig och Pattaya dock.
Vi var 4 tjejer och 5 killar som åkte och resan förde oss närmare varandra vilket är bra så folk kan börja slappna av.

Min thailändska gör framsteg och jag kan nu hålla ett samtal med en thailändsk person i kanske 30 sekunder innan mitt vokabulär tar slut. Det är dock fortfarande lika inspirerande att lära sig ett nytt språk och jag får mycket beröm i klassen av både studenter och lärare.

Jag och en finsk lirare vid namn Jyri ska börja spela tennis nu. Från mitt fönster ser jag en tennisbana ca 500 bort som ligger uppe på ett tak. Niclas Federer is back och efter min träning med Nullah och öldrickande under upprensandet av tennisbanan i Högsby känner jag mig nu mogen att ta nästa kliv framåt i min tenniskarriär.

Min amerikanska polare Bill ligger inlagd på sjukhus av matförgiftning. Jag var en sanna vän och köpte lite saker till honom och hälsade på. Och efter att jag berättat om mina upplevelser på sjukhus så tyckte han att matförgiftning var helt ok.

* Snart kommer Guti! Jag väntar...
* En taxichaufför skrattade åt mig när jag försökte säga tiger och göra rivtecken när jag egentligen sa apa.
* Har numera hittat 8 kandidater som ska följa med mig hem till Sverige
* Enligt min lärare i Politics and Government är Thailand verkligen en demokrati
* Samma lärare förutspår att landet går under när kungen dör
* Fick ett samtal från mina amigos i Mexico, det var mycket uppskattat och de verkar må bra!
* Min address är följande: Boss Mansion Tower CO. LTD, 3241 Rama 4 Road, Klongtoey Bangkok 10110  Både surdegsbröd är uppskattat som vanliga brev.

Saknar Jakob, Filippa, Felicia samt Krigarn. Resten får känna sig saknade om ni känner er träffade.

Kommentarer
Postat av: Jukka

Hej hej, det är jag som är sakkous ofödda barn. Jag har valt namnet Jukka eftersom det är unisex. Jag kommer vänta på dig här hemma i Paradiset.



/JuKKa Vitikainen Axelsson

2010-01-19 @ 21:01:06
Postat av: Kickan

Hej,

Skönt att du kommit till insikt vad det gäller Pattya (hur fasen stavar man?) Fortsätt nu på fullt allvar med dina studier. Kan nu allt om yrkeskompetens och Kent klarade provet idag. Nu är et bara funktionsbeskrivning och uppkörning kvar sug på den karamellen, vem trodde att jag skulle lära mig så mycket onödigt? Men vem vet vi kanske kommer glidande i buss för att hälsa på. Ha det bra glöm inte vattnet särskilt på tennisbanan.

Kramar

2010-01-19 @ 21:53:20
Postat av: Krigarn

Hej!



Jag saknar dig också gudfader.. livet i Högsby går fint. Har börjat äta lite mat nu, vilket kommer göra mig ännu större och starkare.

Ska bli kul att få träffa dig till våren, då ska vi hitta på mycket skoj!

Har nästan lärt mig att vända mig om, men eftersom jag är lik pappa så har jag lite svårt att få med huvudet i vändningen... men det kommer



Ta hand om dig där borta nu.. morsan och fasran hälsar samt mina två syrror. Den roliga svarta hunden vi har hälsar säkert också

Kram

2010-01-21 @ 11:30:18
Postat av: Trollbarnen...

Från Jedin Jakob: När du kommer hem ska vi ha en Star Wars helg, bara du och jag. Saknar dig!!

Från prinsessan Flippan: Du ska få blommor när du kommer hem och vi två kan ha prinsessmys också. Älskar dig bara!!!

Från yrvädret Flisan: Många kladdiga kramar och drunkningsvarnings pussar...

2010-01-21 @ 13:28:57
Postat av: Pelle o Lena

Hej där unge man! Jahaha... du har liksom startat studierna därborta i österlandet. Vilken bra grej, vad kul och vad nyttigt, dessutom på den kanske mest spännande kontinten på klotet. Se nu till att du ordnar för dig och kommer igång. Jag har ett bra tips; thailändare är tokiga i fotboll. Du har tränarerfarenhet. Det kan ge massor av nya kontakter. Sen är det aldrig fel att riva av en och annan svensktoppsdänga på kvarterskrogen. Sånt ger gratismat. Testa 34:an!

Här blev har det varit lite jobbigt några veckor eftersom jag fick en hjärtinfarkt före jul och just kommit hem efter kranskärlsoperation i Umeå. Jag är på god bättring. Vi hörs!

2010-01-21 @ 13:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0