Ett äventyr påbörjas

Efter att ha haft en fridfull jul i Sverige begav jag mig då till Thailand. Det var en lång och ganska dryg resa hit. Planen är gjorda för kineser och med mina "Anja Pärsson-ben" så blev det ingen bra ekvation.

Bor på ett hotell som heter Boss Tower och trivs alldeles utmärkt redan. Folket i lobbyn älskar fotboll och jag har redan planerat att sitta och kolla på fotbollsmatcher med dem på nätterna. Hotellet har träningslokal, restaurang, tvätteri, liten kiosk och pool.

Innan det nya året för oss västerlänningar kom hann jag med att ha en introduktion i skolan som bestod av att jag fick välja kurser, genomgång av regler och orientering på skolan. Andra dagen av introduktionen tog de oss utanför Bangkok där vi fick vika lotusblommor, laga riskakor, äta frukt och vara på en orkidéfarm. (Jolie, Krüger och Jennifer hade passat perfekt där)

Under 4 dagar nu har jag konstant åkt runt och försöker orientera mig här i Bangkok. Gått upp kl 8 och är hemma runt 18. Det är helt fantastiskt med en ny kultur. Känner mig som ett nyfött barn som tar in alla intryck och lär mig.

Jag kommer hålla inläggen på bloggen korta för annars är det både tråkigt att skriva som att läsa dem. Ska dock försöka ange lite milstolpar som slut på bloggarna för små korta roliga saker.

* Använder inte AC på rummet utan kör med en liten fläkt som jag byggt ihop. (Garagebyggeövning)
* Träffat mycket roligt folk från hela världen
* Fick vänta i 9 timmar på en iskall flygplayts i Beijing
* 55 är haha på thai som vi skrattade oss fördärvade av i taxin när han sa det.
* Thaiarna skrattar åt min röda näsa. (Ingen skillnad från Bulgarien)
* Män på gatan har kallat mig för Superman ett flertal gånger.
* Första personen jag träffade i skolan var svensk, från Kalmar OCH kände Larssa och Piell. Stor värld?
* Allt är löjligt billigt här. Äter för under 10 kronor för det mesta.

Bilder kommer komma.

Kommentarer
Postat av: Hannes

Bra att du börjat skriva men det gör inget om du skriver långa inlägg

2010-01-03 @ 19:37:41
URL: http://hmmc.blogg.se/
Postat av: polisjohan

Hallå mannen! Fan vad avundsjuk jag blir på er alla som är i värmen nu, själv sitter jag och hostar i min ensamhet på ett kallt och öde campus. Måste ha supit bort större delen av immunförsvaret under jul och nyår för jag blir aldrig frisk! Jeltzinboxarna är för övrigt historia. Sköt om dig och din blogg nu så man kan känna sig lite uppdaterad! Tjingeling!

2010-01-03 @ 21:08:21
Postat av: Kickan

Hej,

Du verkar ha kommit igång bra ppå det nya året att intrycken är många kan man lätt förstå efter ett antal vistelser där tidigare, men å andra sidan är du ju van ljud från Järnvägsgatan. Här är det vinter och kallt som attan. Kvällen har vi tillbringat medd att förhöra Kent på yrkeskompetensfrågor inför hans prov imorgon vilken jag hoppas för min skull går bra vill inte lära mig mer om bromsar och ventiler.

Ha det fortsatt bra och löm inte dricka mycket vatten menar jag. Kramar från oss alla i Krokom.

2010-01-03 @ 21:49:49
Postat av: Niclas

@ Hannes: Tror faktiskt att bloggen kommer hållas relativt kort iaf. Du får ringa för mer info.



@ PolisJohan: Hoppas nu ditt namn lever vidare på campus, fick jobba för det ett tag:)

Du har ju fortfarande Sivans att luta dig tillbaka mot. Ta hand om dig och fortsätt i samma anda. Ska dricka och sola för dig med.



@ Kickan: Härligt att se att min blogg når Norrland med! Jag ska hålla tummarna för Kent. Förhoppningsvis ska jag kunna lära er ett och annat om Thailand när vi träffas nästa gång.

Hälsa alla i och runt Krokom så gott från mig.

Ta hand om er.

2010-01-04 @ 04:09:10
Postat av: Allbäck

Härligt att se att bloggen lever igen!

Du verkar ha det bra, ser fram emot att läsa om dina fortsatta äventyr i thailand.

Ta hand om dig, Hälsningar från Mexico city.

2010-01-04 @ 05:38:28
URL: http://hmmc.blogg.se/
Postat av: Örs

Låter nice superman! 55555555

2010-01-04 @ 12:10:49
Postat av: Glenn

klart de säger superman. det är ju trots allt din sanna natur! ;) take care!

2010-01-04 @ 12:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0