Gångstil

Jag har ofta fått kommentarer angående hur jag går. "Man kan ju se på flera hundra meter att det är du som kommer Niclas", "Fan du går ju så stöddigt." eller "Du vickar med hela överkroppen Beatles (läs Niclas) såhär (Stefan 'gaylordfucker' Hultqvist visar)"
Detta är inget jag har reflekterat över så mycket. Jag brukar förhålla mig till Johnny Dramateorin, vilken är att man ska stå ut från mängden. Men även denna måste ha en gräns?
Varför jag reflekterar nu är för att när jag tittade ut över den gråstrista universitetsplatsen (andra bullar till senvåren) så ser jag en man som verkar ta sig fram med sin överkropp och inte sina ben. Ungefär som en orm är den närmaste beskrivningen jag kan komma på. Min första tanke blev: "Går jag så?". Om jag gör det ber jag alla mina vänner om ursäkt och ska försöka vänja mig av vid min gångstil och lära mig gå korrekt. Får ta reda på detta.

Jag kan dock inte låta bli att nämna att jag kommer ihåg en gång när jag faktiskt fick mycket beröm för min gångstil. Det var i högstadiet och Jenny Olsson, numera Almqvist, sa att både hon och Mia tyckte det var sjukt sexigt med min gångstil. Jag var trots allt tillsammans med Jenny väldigt länge så jag tror och hoppas att hon verkligen menade det hon sade och inte var sarkastisk.

Hanneschh är bitter på mig idag för jag tycker mer om fotboll än hockey.
Men jag tycker även om hockey för vi ska till Lakerdoom idag och se på Växjö Lakers som ska krossa Percys pågar!

Kommentarer
Postat av: josefine.

Har funderat på att kalla dig "Kulsprutan" med tanke på dina täta blogginlägg, men jag tänkte om då det lätt kan missuppfattas och spridas vidare på helt fel sätt och av helt fel personer. Så det får bli den här gången, och den här gången endast.



Och förresten tycker jag du ska behålla din gångstil. Den är för mycket "Niclas" för att den bara ska kunna försvinna.



På återseende!

2009-01-14 @ 19:55:34
URL: http://jonnaaxelsson.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Man kan inte ändra sin signatur walk hur ful den än är.

Hoppas min baby spann fint påvägen till Lakers dome.

2009-01-14 @ 20:50:57
Postat av: Hannes

Det som är bra med din gångstil är att man ser att det är du på långt håll, man kan gömma sig eller ropa beronde på vilket humör man är på. Dessutom är det inte många som går som en blandning av Tommy Söderbergh och en full sjöman.

puss

2009-01-14 @ 22:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0