Sång till friheten - Björn Afzelius

Midterms stundar och jag är mitt uppe i tentapluggande här. På något konstigt sätt har detta förföljt mig till Thailand. Det är dock lite annorlunda. Istället för att sitta inne på ett bibliotek i Växjö befinner jag mig vid poolen i Bangkok. Är väl bara orolig för en av kurserna som är Man and environment. Jag skyller på att jag hade Anna Bohman som lärare i biologi under högstadietiden...

Hade mina första tentor i Thai nyligen och det gick nog rätt bra. Den muntliga delen gick iaf utmärkt. Jag kan nu även titulera mig som "Komikern av Liza Marklund" då jag fick utföra ståupp komik på universitetet inför massa thaistudenter. Tror inte de förstod mina skämt men som tur var så förstod mannen som satte mitt betyg skämten. Kan dock inte förstå varför jag var tvungen att göra detta i kursen Critical READING.


Ja, såhär kan det se ut i Bangkok.

Jag har även blivit ganska bra på att pruta nu. Har lärt mig de viktigaste fraserna på thai för just köpslagning. Det är både roligt och nyttigt. Mitt hittills bästa köp är en souvenir som är en trägroda som man kan göra grodläten med. Jag fick ner priset till 50 baat vilket är ca 10 kronor. Kvinnan förföljde mig i 10 minuter för att iaf få 20 baat mer, men det gick inte. Har sett folk betala runt 300 baat för denna trägroda.

* Jyris kommentar när vi vandrade till vattenfallet är en klassiker. Det var oerhört varmt och kvavt samt att Jyri var bakfull. "This is no fucking paradise, this is hell!"
* Gustav får vatten på kvarnen angående taxiförarna. Igår efter en konversation i taxin tog taxiföraren mig i skrevet och skrattade. Jag bara skrattade tillbaka.
* Äter goda pannkakorn till efterrätt numera. 2 kronor för 5 pannkakor.
* Det börjar bli varmare här nu. Det är inte lika behagligt på kvällarna/nätterna längre.
* Tanja blev bestört idag då jag inte befann mig i skuggan som jag brukar nere vid poolen. Faktum är att jag och solen har slutit fred för en stund. Även kallad "Solfreden i Bankok"

Kommentarer
Postat av: Nullah

Fasen vad värmen är go Nullah! Glöm inte att trägrodorna är jävulens påfund. Ses snart

2010-02-11 @ 14:37:09
Postat av: kocken

vattnet må flöda på min kvar som det strömmat från själva Viktoriafallets heliga källa. jag behöver inte, istället skall jag låta tystnaden skrika ut sin sanning.

2010-02-11 @ 20:22:00
Postat av: glenn

Grymt låtval, Niccokick! Klaga inte på värmen. Skicka hit lite istället..Snön ligger ju liksom kvar här :P

2010-02-11 @ 21:43:10
Postat av: Kickan

Ja du Nickeliten då har du klarat din första tenta i värmen grattis. Jag tror att dina resultat beror på vattnet såg ju att du använder hink numera. Har precis skickat in min första uppgift till mittuniversitetet jag pluggar lite specialpedagogik i vår hoppas att även jag når godkänt resultat.Här ligger både snön och kylan som ett täcke över oss så klaga inte på värmen du men du glöm inte vattnet.

Kramar Kickan

2010-02-12 @ 17:46:11
Postat av: Yvonne o Pekka

Hej Niclas

det låter som om din tillvara är ganska ok L

Vi sitter i Staby kollar tv,. 5 minus,,snö..usch-

blir att kolla på melodifestivalen..

ha det bra och var rädd om dig

kram från STABY

2010-02-13 @ 18:44:58
Postat av: Mamma

Puss och kram till Jyri <3 - Mamma

2010-02-14 @ 15:10:32
Postat av: Kickan

Grattis, Grattis hoppas du haft en fin födelsedag och hunnit ta igen lite sömn.

Du kan gott svettas lite i värmen, när jag vaknade i morde visade termometern -35 då var det inte kul. Börjar allvarligt fundera på att emigrera.

Hoppas du får fina dagar i Phuket som inte är mitt favoritställe

en däremot Chaing Mai som var både spännande och sevärt.

Du glöm inte vattnet helst på flaska denna gång.'



Kramar Kickan

2010-02-23 @ 19:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0