Endless Skies - VNV Nation

Livet i Bangkok rullar vidare. Jag lär mig väldigt mycket hela tiden och även om kulturkrocken finns här så blir den mindre och mindre. Dagarna går ut på att umgås med så mycket folk som möjligt. Har träffat väldigt mycket folk här och det är minst sagt en salig blandning.

Studierna går framåt och ibland bakåt. Thaistudenterna är inte de mest ambitiösa eller mest smarta studenterna jag stött på. Lärarna har inga problem med att studenterna tar upp telefonen i klassrummet och ringer ett samtal. Det har även förekommit att lärare pratar i telefon under föreläsningen också, skratta eller gråta? Jag försöker dock göra det bästa av situationen. Jobbar hårt med thai-kursen som börjar bli riktigt svår. Ska kunna alla konsonaters och vokalers tecken till på onsdag. Ser inte hur det ska kunna funka men jag försöker.

Har nu sett filmen Avatar. Den nya 3D-tekniken är ju fantastisk. Jag är glad att jag fick uppleva det. Filmen var också väldigt bra. Som "Storken" sa om "To Fast to Furious" säger jag om denna filmen

Imorgon åker jag till Pattaya, för att pattaya.

* Åkte den värsta taxiresan någonsin igår. 8 pers i bilen och en tjej satt på växelspaken... Taxichauffören bara skrattade och resan var gratis.
* Träffat två svenska killar som bor på hotelet. Verkar vara trevliga prickar.
* Åt sötade popcorn, konstigt men helt ok.
* Läraren i Politics and government tycker att Thailand är en demokrati.
* Väntar på post från Kocken med surdegsbröd i.
* Bosse verkar sakna Thailand, eller iaf buckets och McDonaldshemkörning
* Nisse saknar Pinala

Kommentarer
Postat av: Anonym

clash of civilizations...

2010-01-14 @ 14:33:15
Postat av: Kocken

*Väntar på postadressen till Niclas

2010-01-14 @ 21:42:14
Postat av: Nisse

Jo Pinala är saknad (Dock inte det lespande orginalet). Du verkar ju trivas som resen i grottan därnere:). Även jag är väldigt nyfiken på kortet med skoluniform. Fortsätt ha att gött nu!

2010-01-15 @ 11:37:23
Postat av: Bosse

saknar ju faktiskt dig också!

2010-01-17 @ 01:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0